دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1393 - 15:08

خشم اردن از افشای وجود سایت آموزشی ضد داعش توسط پنتاگون

به دنبال افشای خبر وجود یکی از اردوگاه‌های آمریکا برای آموزش نیروهای معارض علیه داعش در اردن، پنتاگون تلاش کرده است که این خبر را به نحوی تصحیح کرده و اشتباه صورت گرفته در اعلام این خبر را جبران کند.
کد خبر : 5507

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا و به نقل از «اسپات نایک نیوز»، هفته گذشته یکی از مقامات آمریکایی که نخواست نامش فاش شود از وجود یک پایگاه آموزشی ضد داعش واقع در اردن خبر داد در حالی که مقامات اردن به شدت خواهان محرمانه‌ماندن آن بودند.


«اسپات‌نایک نیوز» به نقل از واشنگتن‌تایمز می‌نویسد مقامات پنتاگون از آن پس تلاش کردند این خبر را به نحوی اصلاح کرده و این اشتباه را جبران کنند.


یک تحلیل‌گر امنیت ملی آمریکا در گفت‌و‌گو با واشنگتن‌تایمز گفت افشای این اطلاعات چه اشتباهی باشد چه عمدی، موقعیت را برای سوریه روشن‌تر می‌کند زیرا دلیلی برای اثبات عدم همکاری اردن با شورشیان سوریه است.


پنتاگون هفته گذشته و در‌‌ همان جلسه نیز اطلاعاتی درباره جزئیات عملیات آزادسازی موصل برای بیرون راندن داعش از این شهر فاش کرد که واکنش‌های بسیاری را در داخل و خارج از آمریکا در پی داشت.


اردن به دلیل مسائل امنیتی و ترس از اقدام‌های تلافی‌حویانه هرگز جزئیاتی از نحوه حمایت خود از عملیات‌های آمریکایی را عمومی نکرده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: اردن پنتاگون
ارسال نظر
هلدینگ شایسته