دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1399 - 15:23
سفیر روسیه در ایالات‌متحده:

تحریم‌های آمریکا به بحران در روابط مسکو-واشنگتن منتهی می‌شود

سفیر روسیه در ایالات‌متحده با مخرب خواندن تحریم‌های اخیر وزارت بازرگانی آمریکا علیه شرکت‌ها و نهادهای روسی تأکید کرد که این‌گونه تصمیمات بحران بیشتری در روابط دوجانبه ایجاد می‌کند.
کد خبر : 550598

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در ایالات‌متحده در واکنش‌ به اقدام اخیر وزارت بازرگانی آمریکا در درج نام شرکت‌ها و مؤسسات روسی در لیست تحریم‌‌ تأکید کرد که احساسات ضد روسی واشنگتن به‌اندازه‌ای بالا است که حتی این کشور منافع خود را در تجارت با مسکو در نظر نمی‌گیرد.


وزارت بازرگانی ایالات‌متحده روز گذشته (دوشنبه) در اقدامی ۱۰۳ شرکت و مؤسسه چینی و روسی را به بهانه آنچه همکاری با ارتش دو کشور خوانده است، در لیست تحریم‌های خود قرار داد.


طبق گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، مجموع ۵۸ شرکت چینی و ۴۵ شرکت روس در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است که اجازه خرید شماری از کالاها و فناوری‌های آمریکا را نخواهند داشت.


آنتونوف تأکید کرد که تصمیم وزارت بازرگانی آمریکا برای تحمیل محدودیت‌ صادرات برای شرکت‌ها و مؤسسات روسی مخرب است و نه‌تنها تداوم تعامل اقتصادی بین آمریکا و روسیه را تضعیف می‌کند بلکه هرگونه چشم‌انداز مثبت در خصوص بهبود روابط دو کشور را نیز از بین می‌برد.


وی در بیانیه‌ای که در صفحه فیس‌بوک خود قرار داد، هشدار داد: لازم به ذکر است که واشنگتن با تعصبات ضد روسی حتی منافع تجاری خود را نیز نادیده گرفته است و این‌گونه تصمیمات احتمال همکاری عادی با شرکای روس در زمینه‌های امیدوارکننده را نیز از بین‌ می‌برد.


در میان شرکت‌های روسی که آمریکا در لیست تحریم‌ها قرار داده، شرکت کشتی‌سازی «ادمیرالتی» (بخشی از شرکت کشتی‌سازی روسی "جی اس سی یونایتد")، شرکت هواپیمایی یونایتد، واحد پرواز ویژه شرکت بودجه ایالتی فدرال، شرکت ایرکوت، شرکت فناوری روسی اوبورونپروم، روس‌تک، بالگردهای روسی، هواپیمای مدنی سوخو، توپولوف جی اس سی، مرکز موشکی و فضایی جی اس سی و شرکت انرژی هسته‌ای دولتی روس اتم به چشم می‌خورند.


سفیر روسیه در ایالات‌متحده در خصوص اقدام واشنگتن در تحریم‌ شرکت‌های هوا و فضای روسیه گفت: چنین اقداماتی روابط ما را حتی وارد یک بحران بزرگ‌تر می‌کند که بیرون آمدن از آن تنها زمانی امکان‌پذیر می‌شود که ایالات‌متحده آمادگی داشته باشد روابط را بر اساس اصل برابری و احترام متقابل بسازد که تابه‌حال ما چنین میل و اشتیاقی از سوی آن‌ها مشاهده نکرده‌ایم.


روابط میان ایالات‌متحده و روسیه در ماه‌‌‌های اخیر در پی یکسری اقدامات ایالات‌متحده با تنش بیشتری مواجه شده است که در جدیدترین مورد آن می‌توان به اتهام‌زنی مقام‌های آمریکا ازجمله «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا و «ویلیام بار» دادستان کل و وزیر دادگستری آمریکا به روسیه در خصوص نقش داشتن در حملات سایبری اخیر به سازمان‌های مهم دولتی ایالات‌متحده اشاره کرد.


مقام‌های روسی ازجمله «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین تمامی این اتهامات را بی‌اساس خوانده‌اند.


انتهای پیام/4155/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته