دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آذر 1394 - 09:45

آمار رسمی دروغ ترامپ را فاش کرد/ مسلمانان کمترین مهاجران به آمریکا

در حالی که «دونالد ترامپ» نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا گفته است که این کشور باید در برابر «سیل مهاجران مسلمان» مانعی ایجاد کند، آمارها نشان می‌دهد که شمار اندکی از مسلمانان در سال‌ گذشته به این کشور مهاجرت کرده‌اند.
کد خبر : 55029

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از وب‌سایت شبکه خبری «ان.بی.سی»، یک موسسه رسمی در آمریکا اعلام کرده است که مسلمانان کمترین مهاجران به آمریکا را در دو سال گذشته تشکیل می‌دهند.


بنا به گزارش موسسه سیاست‌گذاری مهاجرت در آمریکا، در سال‌های 2013 و 2014، تعداد 990,553 نفر موفق شدند گرین کارت آمریکا را به دست آوردند که سه چهارم این عده اتباع کشورهای آمریکای لاتین و آسیایی هستند.


در حالی که ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مشکلات امنیتی این کشور را محصول افزایش مهاجران مسلمان دانسته است اما مارک روزنبرگ، معاون سازمان سیاست‌گذاری مهاجرت ایالات متحده گفته است: «سه چهارم کل کسانی که گرین کارت آمریکا را در سال‌های 2013 و 2014 به دست آوردند از آمریکای لاتین و آسیا هستند. 135,028 تن آن‌ها از مکزیک، 71,798 تن از چین و 68,548 نفر دیگر نیز از هند هستند.»


به گفته وی: «مهاجران از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا بسیار اندک هستند. اما ترس زیادی که درباره اقدامات تروریستی وجود دارد، باعث شده است که بر تصور عمومی درباره تعداد این مهاجران تاثیر بگذارد.»


نظرسنجی‌های اخیری که از میان حامیان حزب جمهوری‌خواه به عمل آمده است نشان می‌دهد که آن‌ها به اشتباه معتقدند پناهجویان سوری، بیشترین پناهجویان آمریکا در سال‌های اخیر به شمار می‌آیند. این در حالی است که تعداد پناهجویان سوری در آمریکا در دو سال اخیر تنها به رقم ناچیز 3,366 نفر می‌رسد.


روزنبرگ گفته است که در سال‌های اخیر «تعداد افرادی که به آمریکا مهاجرت می‌کنند کاملا با ثبات بوده است و مهاجرت غیرقانونی، به نسبت یک دهه پیش کاهش پیدا کرده است. تنها تفاوتی که به نسبت گذشته مشاهده می‌شود، این است که مهاجران اروپایی که عمدتا از کشورهایی نظیر ایتالیا، ایرلند، آلمان و لهستان بودند، کاهش پیدا کرده‌اند.»


در میان کشورهای مسلمانی که بیشترین پناهجو را در آمریکا دارند، پاکستان با 13,251 نفر در رتبه نخست قرار دارد. پس از پاکستان، مصر با 10,245 پناهجو در آمریکا در جایگاه بعدی دیده می‌شود. بنا به این آمار، 9,552 نفر از عراق، 3,532 یمنی، 2,783 لبنانی، 1,463 سعودی و 376 لیبایی موفق شدند گرین کارت آمریکا را به دست آورند.


جنجال اخیر ترامپ درباره جریان مهاجرت مسلمانان به آمریکا در حالی است که حتی در سال 2013 نیز هیچ کشور مسلمانی در میان 10 کشور نخست دارای مهاجر در آمریکا قرار نداشته است.


نظرسنجی‌هایی که بلافاصله پس از اظهارات اخیر ترامپ انجام شده بود نشان می‌داد که این اظهارات برخلاف انتظار و در میان تعجب همگان، باعث افزایش محبوبیت او شده است. تحلیلگران اعتقاد داشتند که یادآوری حوادث 11 سپتامبر در اثر حادثه تروریستی سان برناردینو در کالیفرنیا باعث چنین افزایش محبوبیتی شده بود.


چند روز بعد، واکنش‌های تند شخصیت‌های جهانی به اظهارت ترامپ اما باعث شد تا این نظرسنجی‌ها خبر از واقعیت دیگری بدهند. گروهی از حامیان ترامپ از نظر سابق خود برگشته بودند اما دیگران گفته‌اند در حمایت از اظهارنظر ضد اسلامی او راسختر شده‌اند.


پس از اظهارات اخیر ترامپ، بسیاری از شخصیت‌های بین‌المللی از حسن روحانی رئیس‌جمهوری کشورمان گرفته تا باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا به این اظهارات واکنش نشان دادند و آن را رد کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته