دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1399 - 14:47
با کسب مقام سوم توسط تیم دانشجویان ایران صورت گرفت؛

افتخارآفرینی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات آسیایی شطرنج

دانشجوی رشته ژنتیک دانشگاه آزاد اسلامی موفق به کسب مقام سوم مسابقات شطرنج دانشجویان آسیا شد.
کد خبر : 550277
874f2b84-2e6b-4cad-95c7-42f67d7f0e07.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرعباس، نیکی نادرنیا دانشجوی رشته ژنتیک دانشگاه آزاد اسلامی و فرزند وفا نادرنیا عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس موفق به کسب مقام سوم مسابقات شطرنج دانشجویان آسیا شد.


نادرنیا دانشجوی ژنتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت است که  عضویت تیم ملی شطرنج بانوان کشور در سال ۱۳۹۷، مقام نخست شطرنج زیر ۱۸ سال دختران کشور و مقام چهارم مسابقات آسیایی ۲۰۱۹ سریلانکا را در کارنامه ورزشی خود دارد.


وفا نادرنیا در گفتگو با خبرنگار آنا در این‌باره اظهار کرد: به‌دلیل علاقه وافر فرزندم به شطرنج و استعداد در این رشته، او از کودکی وارد میدان رقابت‌های شطرنج شد و توانست مقام‌هایی را نیز کسب کند.


وی افزود: در مسابقات اخیر نیز که اواخر آذر ۱۳۹۹ در ۹ دور به روش سوئیسی برگزار شد؛ نیکی توانست به‌عنوان عضو تیم ایران در این مسابقات به رقابت بپردازد و پس از تیم‌های مغولستان و اندونزی به همراه تیم ایران در جایگاه سوم آسیا قرار بگیرد.



عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس خاطرنشان کرد: در این مسابقات تیم‌هایی از کشورهای چین، هند، مالزی، اندونزی، مغولستان، قرقیزستان، قزاقستان، سنگاپور، سریلانکا، عمان، تایلند، لبنان و ایران حضور داشتند.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته