دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1399 - 14:36
هفته پژوهش در ایام کرونا/ 90 حجت‌الاسلام همتی:

بخشی از پژوهش‌‌های موجود در کتابخانه‌ها و دانشگاه‌ها کارایی ندارند

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: کتابخانه‌ها و دانشگاه‌های اطراف ما مملو از تحقیق و پژوهش‌هایی است که گاهی بخشی از آنها اصلا به کار نمی‌آید.
کد خبر : 550252
للللللل.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اراک، حجت‌الاسلام مهدی‌ همتی در مراسم تجليل از پژوهشگران برتر واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و سمای اراک با تبریک هفته پژوهش به جامعه دانشگاهیان با بیان اینکه مساوات میان عالمان و دانشمندان وجود ندارد، گفت: عالمان و پژوهشگران، کسانی هستند که جان، فکر و ذهن خود را برای پژوهش قرار می‌دهند و آنچنان که باید از آنها تجلیل نمی‌شود.


وی اظهار کرد: پژوهشگران حوزه دانشگاه آزاد اسلامی وقتی با پژوهشگران سایر دانشگاه‌ها از نظر حقوق و حق‌الزحمه پژوهش در ارتباط با تلاشی که می‌کنند، مقایسه می‌شوند، حقوقشان بسیار ناچیز است و اینها خلأهایی است که باید در نظام ما حل شود و بزرگان باید در این مورد تدبیر جدی  بیندیشند.


نباید از کشف حقایق  ناامید شد


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی مرکزی افزود: آدمی با وجود مشکلات نباید از کشف حقایق  ناامید شود، دنیا پر از رمز و راز است، شناخته‌ها در مقابل ناشناخته‌ها اصلاً قابل محاسبه نیست، آنهایی که به مقام علم و معرفت و شناخت کافی رسیده‌اند، این را کاملاً درک می‌کنند‌.


تعیین چشم‌انداز روشن برای پژوهش



وی مطرح کرد: خلأ دیگری که در جامعه خیلی دردآور است، این است که  کتابخانه‌ها و دانشگاه‌های پیرامون ما مملو از تحقیق و کارهای پژوهشی است که گاهی بخشی از آنها اصلاً به کار نمی‌آید، باید دقت کنیم و چشم‌انداز و هدف روشنی را برای فعالیت پژوهشی درنظر بگیریم تا خلأها پرشود.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با قدردانی از رئیس  این دانشگاه بیان کرد:  با تلاش‌هایی که رئیس دانشگاه در زمان مدیریت خود متحمل شدند، تلاش شبانه‌روزی و حرکت‌های جهادی وی همه مؤثر بوده است.


همتی درخواست کرد افرادی که می‌توانند در عرصه پژوهش وارد شوند و انگیزه دارند، ورود پیدا کنند و کمک کنند تا بتوانیم مشکلات معیشتی که برای استادان و کارکنان دانشگاه به وجود آمده  و کسانی که به نوعی در زندگی مشکل دارند را برطرف کنیم.


به گزارش آنا، مراسم تجليل از پژوهشگران برتر واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و سمای اراک با حضور حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکزی، مسئولان سازمان‌ها، نهادهای این استان، رؤسای واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی مرکزی، جمعی از استادان، پژوهشگران، کارکنان و دانشجويان واحدهای دانشگاه آزاد در تالار آیت‌الله هاشمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار و در پایان این مراسم از 43 نفر پژوهشگر برتر واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی ، واحد اراک و دانش آموزان ودانشجویان سمای اراک تجلیل شد.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته