دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1399 - 13:12
رئیس شورای سیاسی نجباء:

عراق در پیگرد عاملان ترور شهید سلیمانی جدی نیست/ پول همسایگان عرب در جیب آشوبگران عراقی

رئیس شورای سیاسی نجباء گفت: دولت عراق در پیگرد عاملان ترور شهید سلیمانی جدی نیست.
کد خبر : 550248
14bb4ee2-9cbd-429b-b688-91401d810a02.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسلام‌تایمز، «علی الاسدی» مداخلات خارجی در امور عراق را عامل اساسی در تحقق نیافتن مطالبات مشروع مردم این کشور دانست و درباره اخراج نیروهای تروریست آمریکایی از خاک این کشور گفت: این خواسته با وجود تصویب قانون در پارلمان عراق تاکنون اجرایی نشده است‌؛ زیرا سفارت آمریكا و سیاستمداران مزدور که به‌دنبال به تعویق انداختن مصوبه خروج نیروهای اشغالگر هستند، کارشکنی می‌کنند.  


وی افزود: علاوه بر این، برخی از کشورهای همسایه نمی‌خواهند نیروهای آمریکایی از عراق خارج شوند و نمایندگانشان در عراق که از سرور آمریکایی خود تبعیت می‌کنند، مانع دیگری در برابر اجرای مصوبه هستند.


رئیس شورای سیاسی نجباء درباره اینکه حشدالشعبی و سایر جریان‌های سیاسی ـ جهادی چه طرحی برای اجرا شدن مصوبه مجلس عراق دارند، عنوان کرد: احزاب سیاسی در حال فشار آوردن برای اجرای مصوبه پارلمان هستند. جنبش‌های مقاومت نیز به دولت مهلت داده‌اند خواسته آنان در مذاکرات محقق شود. اگر این موضوع محقق نشود، آمریکایی‌ها قدرت مقاومت را (که در گذشته نیز تجربه کرده‌اند) دوباره مشاهده خواهند کرد.


اسدی درباره هدف قرار گرفتن مواضع جنبش‌های مقاومت ازجمله نجباء در مرزهای عراق با سوریه به‌وسیله آمریکا گفت: نیروهای مقاومت در مرزهای سوریه و عراق نقشه صهیونیستی-آمریکایی را خنثی کردند؛ بنابراین پاسخ آمریکایی‌ها این بود که این نیروهای قهرمان را از سر ناتوانی بمباران کنند و البته در هر صورت به اهداف خود دست نخواهند یافت.  


وی درباره علت انحراف اعتراضات قانونی ملت عراق در سال گذشته تصریح کرد:  دلیل انحراف اعتراضات تزریق  پول از کشورهای حاشیه خلیج‌(فارس) به صفوف معترضان در راستای خرابکاری و تحقق اغراض سیاسی بود. راه‌حل این است که توده‌های ملت عراق آموزش ببینند تا هرگونه مداخله برای به انحراف کشاندن مطالبات واقعی مردم ناکام بماند.


علی الاسدی در بخش دیگری از گفتگو با اسلام تایمز به پرونده ترور شهید قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطراف فرودگاه بین‌المللی بغداد پرداخت و گفت: دستاوردهای شهیدان سلیمانی و «ابومهدی المهندس» بسیار زیاد است و نمی‌توان همه را برشمرد. اگر فقط خلاصی عراق از شرّ داعش را بیان کنیم کفایت می‌کند، زیرا با این کار همه ملت عراق ازجمله شیعه، سنی و مسیحی را از آسیب‌ها محافظت کردند و اگر با همین کار نیک در برابر خداوند قرار گیرند، کفایت می‌کند که خداوند بهشت را نصیبشان کند.


وی درباره تحقیقات طرف عراقی در زمینه شهادت فرماندهان مقاومت عنوان کرد: تحقیق در پرونده این دو شهید از طرف عراق در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و هیچ دلیلی وجود ندارد که ثابت کند دولت عراق در این پرونده جدی است. بر ما معلوم است آمریکا در پس این ابهام قرار دارد و برای به تأخیر افتادن بررسی پرونده به دولت فشار می‌آورد.


وی درباره پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی گفت: در پارلمان نمایندگانی شریف و میهن‌پرست حضور دارند که امیدواریم این پرونده را که خیلی به تأخیر افتاده است، دوباره به جریان بیندازند.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته