دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1399 - 12:48
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور:

هیچ داروی گیاهی در زمینه درمان کرونا تأیید نشده است/ قطعاً باید واکسن کووید-19 را وارد کنیم

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: داروهای گیاهی ارائه شده توسط وزارت بهداشت را تأیید نمی‌کنیم و معتقدیم هیچ دارویی گیاهی در زمینه درمان کرونا تأیید نشده است.
کد خبر : 550236
N82674096-71886160.jpg

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد رضا ظفرقندی در نشست خبری خود که پیش از ظهر امروز در ساختمان نظام پزشکی کشور برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به این‌که مردم در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ما کمک کردند شاهد شیب نزولی آمار مبتلایان بودیم و امیدواریم این موضوع ادامه داشته باشد.


وی افزود: تعداد مبتلایان در هر شهر نسبت به جمعیت مشخص‌کننده تعطیلی است و باید در بسیاری از شهرها کشور این موضوع مورد توجه قرار بگیرد.


رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به این مطلب که ما جزو ۵ کشور مرگ و میر کرونایی جهان بودیم، گفت: در حال حاضر آمریکا، روسیه،  انگلستان، ایتالیا و آلمان بیشترین تعداد مرگ و میر را دارند و ایران دیگر امروز جزو ۱۰ کشور مرگ و میر بالا در جهان نیست.


ظفرقندی ادامه داد: تأمین واکسن برای مردم یک اولویت مهم قطعی است و این تأمین باید به صورت قطعی در بازه زمان۰ مشخص و محدود صورت گیرد.


وی تأکید کرد: فاصله بین تأمین و تزریق واکسن زمان مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ امروز تزریق واکسن در دنیا مورد توجه قرار گرفته است و  باید در این زمینه همه دستگاه‌های کشور بسیج شوند، پیشنهاد سازمان نظام پزشکی این است که بخش خصوصی به موضوع ساخت واکسن ورود کنند.


رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در خصوص تأمین واکسن گفت: در زمینه تأمین واکسن هر کشوری که مجوز سازمان بهداشت جهانی را دارد  می توان از آن تامین شود.


ظفرقندی در ارتباط با بودجه سلامت در سال 1400 نیز گفت: بودجه سلامت که در مجلس مطرح است رو به رشد است اما باید تخصیص داده شده و عملیاتی شود.


وی در ادامه در خصوص میزان مراجعات کرونایی هم عنوان کرد: حدود مراجعه سرپایی کرونا در بخش خصوصی ۷۰ درصد  و در بخش دولتی ۳۰ درصد  است.
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در ارتباط با نامه‌ای که به سازمان بهداشت جهانی برای رفع تحریم‌های دارویی ارسال شده بیان کرد: نامه‌ای را به سازمان بهداشت جهانی امروز ارسال می‌شود؛ در این نامه آمده است که این سازمان باید تمام تلاش خود را برای تامین واکسن برای خنثی کردن تحریم های ظالمانه آمریکا انجام دهد.
ظفر قندی  در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری آنا در مورد تامین واکسن گفت:  اینکه باید واکسن را وارد کنیم یک  کار  و یک تاکید است و باید آن را از خارج از کشور وارد کنیم.


وی در خصوص روند ساخت واکسن در داخل هم عنوان کرد: واکسن‌های کرونا فاز حیوانی را رد کردند و طبق نظر کمیته علمی خیلی خوب بوده است، نتایج اولیه بر روی ۵۰ تا ۶۰ نفر اجرا می شود و هر کدام از این نتایجش دوماه می‌گذرد.


رئیس سازمان نظام پزشکی در ارتباط با میزان ابتلای کادر درمان به کرونا نیز گفت:  بسیاری از بیمارستان‌های تهران بیش از یک سوم کادر درمانشان به بیماری کرونا مبتلا شدند.


 وی افزود: قطعا باید تزریق واکسن کرونا به مردم اجباری شود و ابتدا برای این کار نیاز است که مردم به واکسن اعتماد کنند.


ظفرقندی تاکید کرد: یکی از ایرادات اساسی سازمان نظام پزشکی در اداره کرونا این است که ستاد ملی مقابله با کرونا با این سازمان تعامل نداشته است و متاسفانه این نگرش همه کار توسط دولت انجام شود یکی از موضوعات مهم است اما سازمان نطام پزشکی بارها نظرات خود را به صورت رسمی به صورت مکتوب به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال می شود.
رئیس سازمان نظام پزشکی در مورد طب سنتی در درمان کرونا نیز گفت: اگر کسی مدعی است با داروی گیاهی روی ویروس کووید-19 تاثیرگذار است باید روند علمی را طی کند و در غیراین‌صورت قابل قبول نیست.


وی در پایان تصریح کرد: داروهای گیاهی ارائه شده توسط وزارت بهداشت را تأیید نمی‌کنیم و معتقدیم  هیچ دارویی گیاهی در زمینه درمان  کرونا تأیید نشده است.


انتهای پیام/۴۱۴۸


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته