دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آذر 1394 - 23:53

مخالفان سوری: با اسد مذاکره می‌کنیم اگر او در قدرت باقی نماند

همزمان با اعلام انصراف گروه تروریستی «احرار الشام» از نشست ریاض، در بیانیه پایانی این نشست اعلام شدکه معارضان سوری توافق کرده‌اند با «اسد» وارد مذاکره شوند مشروط به این که بشار اسد و اعضای خاندان وی در حکومت آینده نقشی نداشته باشند.
کد خبر : 55022

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از الجزیره، در بیانیه گروه‌های معارض بر لزوم حفظ زیرساخت‌های اداری دولت سوریه و بازسازی نهادهای امنیتی و نظامی این کشور تأکید شده است.


بر همین اساس معارضان اعلام کردند آماده‌اند تا بر اساس بیانیه ژنو1 با دولت سوریه وارد مذاکره شوند و توافق شد تا هیأتی از معارضان که پایگاهشان ریاض خواهد بود تیم مذاکره‌کننده معارضان با دولت سوریه را انتخاب کنند. البته مخالفان گفته اند فقط به شرطی حاضر به مذاکره با بشار اسد هستند که وی تضمین دهد که خود و اعضای خانواده اش در حکومت آینده نقشی نداشته باشند؛ شرطی که بسیار بعید است که مورد قبول رئیس جمهوری سوریه قرار گیرد.


در حالی که در دقایق پایانی نشست ریاض گروه تروریستی «احرار الشام» از ادامه حضور در این نشست انصراف داد، معارضان سوری در بیانیه خود بر لزوم تشکیل دولتی مدنی در سوریه و حفظ تمامیت ارزی این کشور و اداره مرکزی آن تأکید کردند.


پیشتر عربستان مدعی شده بود که فضای نشست بسیار مثبت است و «جان کری» وزیر امورخارجه آمریکا نیز گفته بود مذاکرات ریاض میان گروه‌های معارضان سوری بسیار سازنده بوده است.


روزنامه سعودی «العرب» نیز گزارش کرده بود که یک مقام عالی‌رتبه در دربار عربستان مسئولیت هدایت هیأت گروه‌های مسلح سوری که در نشست ریاض حضور دارند را بر عهده گرفته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته