دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1399 - 11:45
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور خبر داد؛

افزایش میزان مراجعات با حکم قضائی به مراکز نگهداری سالمندان بهزیستی

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال جاری میزان مراجعه خانواده‌ها به مراکز نگهداری سالمندان سازمان بهزیستی با احکام قضائی افزایش یافته است.
کد خبر : 550200
Screenshot_۲۰۲۰۰۶۰۷-۱۴۳۲۱۵_Chrome-295x202.jpg

محمد نفریه در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با میزان رهاشدگی سالمندان در سال جاری در مقایسه با سال گذشته گفت: امسال این میزان رهاشدگی سالمندان افزایشی نداشته ولی احکامی که از سوی قوه قضائیه برای ما گرفته می‌شود بیشتر شده است.


وی تصریح کرد: علاوه بر این‌که ما در نگهداری سالمندان با محدودیت‌هایی مواجه هستیم، سازمان بهداشت جهانی نیز سیستم‌های دفاعی را برای مراکز نگهداری مطرح کرده تا بار این مراکز کاهش پیدا کند.


معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این مطلب که تحویل سالمندان به خانواده‌ها و کاهش میزان پذیرش از بهترین سیستم دفاعی در این بخش است، گفت: با در پیش گرفتن این رویکرد سالمندان بیشتر از پشتوانه خانواده‌ها برخوردار بوده و آسیب کمتری می‌بینند.


وی در پایان عنوان کرد: این میزان مراجعات خانواده‌ها با حکم قضائی در ارتباط با سالمندانی بود که خانواده‌دار بوده‌اند و شامل افراد مجهول‌الهویه و یا رها شده نمی‌شود.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

برچسب ها: محمد نفریه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته