دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آذر 1394 - 20:39
در مراسم روز دانشجو

آیت‌الله نورمفیدی: دانشگاهیان هدف اصلی خود را علم ، آموزش و تحقیق قرار دهند

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در جمع دانشجویان گفت: نقش شما دانشگاهیان در تجدید تمدن اسلام این است که مدرک گرایی را کنار گذاشته و هدف اصلی خود را علم ، آموزش و تحقیق قرار دهید و رابطه خود را با صنعت ، تولید ، بازرگانی و غیره محکم تر کنید تا مستقل شده و استقلال خود را حفظ کنید.
کد خبر : 55011

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در مراسم روز دانشجو که با حضور آیت الله شاهرودی نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری، احمد تجری فرماندار شهرستان، حجت الاسلام موسوی امام جمعه شهرستان،استادان، کارکنان و حضور پرشور دانشجویان،در سالن علامه جعفری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول برگزار شد، با تبریک روز دانشجو به رابطه میان دانشگاه و بازار، دانشگاه و صنعت، دانشگاه و تولید و چگونگی پیوند بیشتر و اینکه دانشگاه خود نیز مستقل می تواند باشد، پرداخت.


وی اظهار کرد: دانشگاها می توانند خود مستقل باشند و با توجه به پیوند میان صنعت، تولید و بازار و بخشهای دیگر با دانشگاه که ایجاد درآمد می کنند خود باعث می شود تا این مرکز علمی درآمد کافی را داشته باشد و در آمدزایی کنند.


نماینده ولی فقیه در استان گلستان با توجه به تمدن اسلام در تاریخ و چگونگی بوجود آمدن این تمدن به بیان این مطلب که چگونه می توان تمدن اسلامی را تجدید بنا کرد، پرداخت و گفت: در هر زمانی که دانش و علم امتیاز بود می بینم کارهای بسیار بزرگی در تاریخ اسلام به وقوع پیوسته است و زمانی که اسلام علم، دانش و آگاهی را از ارزش های الهی مطرح کرد موج هایی در تاریخ اسلام و در جهان اسلام به وجود آمد و برکات بسیاری دیده شد و امروز اگر ما خواسته باشیم تمدن اسلامی را تجدید بنا کنیم به نظر می رسد هیچ راهی به جز برگشتن به زمان علم و دانش نخواهیم داشت.


نورمفیدی با بیان سخن امام (ره) که فرمود صلاح و فساد مملکت دست دانشگاه و دانشجویان است ، افزود: این سخن از سوی امام (ره) نشان دهنده اهمیتی است که دانشگاه و دانشجویان از نظر امام (ره) و مقام معظم رهبری دارد .


وی افزود : دومین مسئله مهم در تجدید تمدن اسلامی، استقلال است و اگر آن زمان که پیامبران و ائمه اطهار بر علم و دانش تاکید کردند استقلال در کنار آن نبود علم هم به تنهایی نمی توانست اثری بگذارد و امروزه در این جنگ نرم که دشمنان اسلام راه انداخته اند حفظ این استقلال بسیار مشکل است .


نماینده ولی فقیه با توجه به نکته هایی از قرآن درباره سیاست های استعمارگران جهان؛ گفت : دنیای امروز برای اینکه فرهنگ خود را بر جهان حاکم کند می خواهد ملت ها، اقوام و امتها را از درون تهی کند و این مسئله بسیار مهمی است که ما بتوانیم استقلال خود را حفظ کرده و تاریخ کهن خود را که با اسلام روشن شده است را حفظ کرده و بر آن تکیه کنیم.


نورمفیدی قرآن را افتخار مسلمان بیان کرد و افزود: ما یک کتاب به نام قرآن داریم که حتی یک کلمه از آن هم تحریف نشده است و این نشانه ریشه و استحکام دین اسلام است و این بزرگترین حربه ای است که در دنیا می توانیم داشته باشیم و به آن تکیه کنیم.


نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: انتظار ما از دانشجویان گسترش علم است و علم برای پیشرفت آزادی می خواهد و نه آزادی به معنای ساختار شکنی و همه از دانشگاه ها و دانشجویان انتظار دارند که در تجدید تمدن اسلامی که مورد نظر مقام معظم رهبری است با رعایت دو اصل علم و استقلال کوشش کنند.


در پایان با اهدای لوح سپاس و جایزه نقدی از دانشجویان فعال فرهنگی و علمی قدردانی و تشکر بعمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته