دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
میرزاپور در گفتگو با آنا:

استعداد ذاتی حامد لک به رشد او کمک کرد/ پرهیز از حاشیه رمز پیشرفت است

دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال گفت: حامد لک با تمرین مناسب و استفاده از استعداد ذاتی‌اش پیشرفت بسیار زیادی در دروازه‌بانی کرد.
کد خبر : 550007
photo_2020-12-14_20-20-42.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، حامد لک از زمانی که به پرسپولیس پیوسته بازی‌های بسیار خوبی انجام داده و دروازه‌اش در لیگ برتر باز نشده است. لک در لیگ قهرمانان آسیا نیز رکورد جالبی را ثبت کرد و چهار گلی که وارد دروازه‌اش شد، همگی از روی نقطه پنالتی بود تا او در جریان مسابقه گلی نخورده باشد.


ابراهیم میرزاپور در خصوص علل موفقیت حامد لک درون دروازه پرسپولیس به خبرنگار ورزشی آنا عنوان کرد: این دروازه‌بان پیش از آنکه به پرسپولیس بیاید در چندین تیم لیگ برتری بازی کرده و عملکرد او همواره با نوسان همراه بود. فصل قبل در ماشین‌سازی نیز همین روند را پشت سر گذاشت ولی با وجود آنکه با حرف و حدیث به پرسپولیس آمد اما توانست شایستگی‌هایش را اثبات کند.


وی افزود: بنده با وجود سال‌ها دروازه‌بانی در تیم ملی و دیگر تیم‌های باشگاهی کشور و همچنین مربیگری در این عرصه انتظار عملکرد فوق‌العاده‌ای از حامد لک نداشتم ولی او توانست خودش را اثبات کند و علت اصلی موفقیتش به شخصیت او بازمی‌گردد که خواهان قهرمانی بود. مسلماً لک به جای آنکه بخواهد به حواشی توجه کند، تمام تمرکزش را روی تمرینات خود گذاشت که این موضوع رمز پیشرفت است. او با استراحت مناسب و تغذیه کافی فضایی ایجاد کرد که بتواند کمترین نوسان را درون دروازه پرسپولیس داشته باشد و اجازه ندهد تیمش بازنده باشد.


دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال خاطرنشان کرد: هر بازیکنی که هدفی عالی را دنبال می‌کند باید از خیلی موارد حاشیه‌ای پرهیز کند. حامد لک با رعایت تمامی موارد لازم برای پیشرفت یک بازیکن و استفاده درست از استعداد ذاتی‌اش آن‌قدر پیشرفت کرد که بتواند به شرایطی برسد که حالا از او به عنوان یکی از بهترین دروازه‌بان‌های ایران یاد می‌شود.


میرزاپور یادآور شد: بدون تردید یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت پرسپولیس در چند فصل اخیر، ساختار دفاعی فوق‌العاده این تیم بوده است. در زمان برانکو ایوانکوویچ با عملکرد خوب علیرضا بیرانوند درون دروازه و پس از آن یحیی گل‌محمدی با درخشش حامد لک، پرسپولیس فوق‌العاده‌ای ساختند. مدافعان این تیم به هماهنگی بسیار خوبی با یکدیگر دست یافته‌اند و دیگر بازیکنان تیم هم در مواقع لزوم به خوبی به خط دفاعی تیم اضافه می‌شوند. جای تردیدی نیست که اگر دروازه حامد لک به ندرت باز شده، مدافعان پرسپولیس هم بازی‌های بسیار خوبی انجام داده‌اند.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته