دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1399 - 13:23

خودروی سرقتی را در 30 ثانیه پیدا کنید

ا افزایش بسیار زیاد و چند برابری قیمت خودرو در سال‌های اخیر تأمین امنیت این وسیله‌ی نقلیه از اولویت بالایی برای صاحبش برخوردار شده است و استفاده از ردیاب خودرو می‌تواند بهترین گزینه برای نظارت همیشگی بر موقعیت مکانی و وضعیت این وسیله‌ی با ارزش باشد.
کد خبر : 549888
3.jpg

 به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، ردیاب دستگاهی کوچک است که معمولا در قطعات برقی خودرو نصب می‌شود و به کمک آن مالک اتومبیل می‌تواند از طریق ارتباط ماهواره‌ای این دستگاه از موقعیت خودروی خود مطلع شود. این دستگاه ردیاب یا همان جی پی اس خودرو که بیشتر برای تأمین امنیت خودرو استفاده می‌شود، می‌تواند جزئی‌ترین اطلاعات را در مورد موقعیت ماشین به صاحبش بدهد. اگر می‌­خواهید درباره ردیاب خودرو بیشتر بدانید، ادامه مطلب را از دست ندهید!


ردیاب خودرو چه کاربردهایی دارد؟


با افزایش بسیار زیاد و چند برابری قیمت خودرو در سال‌های اخیر تأمین امنیت این وسیله‌ی نقلیه از اولویت بالایی برای صاحبش برخوردار شده است و استفاده از ردیاب خودرو می‌تواند بهترین گزینه برای نظارت همیشگی بر موقعیت مکانی و وضعیت این وسیله‌ی با ارزش باشد.


کاربرد جی پی اس خودرو علاوه بر مسیریابی، تأمین امنیت آن است و این وسیله می‌بایست دارای شرایط ویژه‌ای باشد تا این وظیفه‌ی مهم را به خوبی انجام دهد، لذا بهترین ردیاب خودرو، ردیابی است که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:



  • یک ردیاب خودرو مناسب باید توانایی انجام مأموریت خود را در شرایط مختلف آب‌وهوایی و موقعیت‌های جغرافیایی داشته‌ باشد.

  • بهره‌مندی از یک باتری قوی در جی پی اس خودرو که بتواند مدت زمان زیادی شارژ خود را حفظ کند، یک ضرورت است.

  • ردیاب ماشین می‌بایست اطلاعات مربوط به موقعیت خودرو را در محلی خارج از دسترس افراد غیر، ذخیره کند.

  • جی پی اس خودرو باید قابلیت دریافت دستورات لازم را از طریق نرم‌افزارهای رایانه‌ای و اپلیکیشن‌های تلفن‌همراه داشته باشد.

  • بهترین ردیاب خودرو باید دارای ابعاد، وزن و ظاهر مناسبی جهت مخفی بودن از دید سارقان باشد.

  • داشتن قیمتی مناسب، گارانتی و خدمات پس از فروش و اطمینان از اصل و اورجینال بودن آن جزو پارامترهای مهم یک ردیاب خودرو مناسب است.



تاریخچه استفاده از ردیاب خودرو


اگر بخواهیم به تاریخچه ردیاب خودرو اشاره کنیم، باید ارتش آمریکا را نخستین استفاده کننده رسمی از ردیاب جی پی اس بدانیم که از این وسیله کاربردی در رابطه با عملیات‌های نظامی خود در خشکی، آسمان و دریا بهره‌ می‌برد و پس از گذشت چندین سال با توجه به قابلیت‌ها و کاربردهای عمومی آن، این وسیله از انحصار نظامیان خارج شد و برای عموم مردم نیز قابل استفاده گردید و با گذشت زمان بر قابلیت‌هایش افزوده شد. استفاده در صنایع - کنترل خانواده یا به صورت جی پی اس کوهنوردی !


جی پی اس خودرو با توجه به قابلیت‌هایش به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شود، که عبارتند از:


تامین برق:


ردیاب خودرو، از نظر تامین برق به دو دسته تقسیم می شود:



  • قابل شارژ:


که قبل از استفاده می‌بایست شارژ شود و بسته به مدل آن از 48 ساعت تا یک‌سال و حتی بیشتر از آن نیز قابلیت نگهداری شارژ برق را در خود دارد.



  • بی‌نیازی به شارژ:


این مدل به برق خودرو متصل است و با آن کار می‌کند و نیاز به شارژ ندارد.


نوع ارتباط:


ردیاب ماشین از نظر عملکرد در نوع ارتباط و ارسال اطلاعات به مالک دستگاه نیز به دو دسته تقسیم می‌شود:



  • آفلاین:


در این مدل هنگامی که مالک دستگاه نیاز به اطلاعات وسیله‌ نقلیه‌ی خود دارد با ارسال پیامک به جی پی اس خودرو دستور لازم را صادر می‌کند و بلافاصله ردیاب ماشین تمامی اطلاعات را به‌صورت نقطه‌ای و لحظه‌ای از طریق پیامک از ردیاب خودرو به تلفن‌همراه او ارسال می‌نماید.



  • آنلاین:


در این مدل که از انواع بهترین ردیاب خودرو می‌باشد، برای ارسال و دریافت پیام علاوه بر پیامک، از بستر اینترنت نیز برای مبادله‌ی اطلاعات استفاده می‌کند، که در نتیجه اطلاعات بیشتر و مفیدتری دریافت می‌شود.


نوع اتصال:


در این نوع دسته‌بندی نیز با دونوع سیمی و بدون‌سیم ردیاب‌ها مواجهیم:



  • سیمی:


ردیابی کوچک و مخفی دور از چشم سارقان که به سیم‌کشی داخل ماشین متصل می‌شود. که بدلیل اتصال به برق خودرو نیازی به شارژ و باتری ندارند و معمولاً دارای ابعاد کوچکی‌اند که به راحتی از دید سارقان مخفی می‌مانند.



  • بدون‌سیم:


این دسته از ردیاب ماشین از طریق خاصیت مغناطیسی یا آهنربایی بعنوان بهترین ردیاب خودرو هستند که با اتصال به بدنه خودرو و بدون نیاز به سیم‌کشی و با باتری کار می‌کنند.


تکنولوژی GPS چیست؟


همانگونه که اشاره شد، ردیاب خودرو با استفاده از تکنولوژی جی پی اس کار می‌کند و در این تکنولوژی اطلاعات مکان‌نمایی جغرافیایی، از طریق ماهواره‌هایی که در جوّ زمین و در حال گردش به دور آن هستند، جمع‌آوری و به ایستگاه‌های ویژه‌ای در زمین ارسال و کنترل می‌شوند.


تکنولوژی GPS که در ردیاب خودرو استفاده شده‌است، مخفف عنوان (GLOBAL POSITIONING SYSTEM) به معنی سیستم موقعیت‌یاب جهانی می‌باشد.


شما با توجه به موقعیتی که روی زمین قرار گرفته‌اید و ماهواره‌ای که موقعیت شما را پشتیبانی می‌کند، طول و عرض جغرافیایی نقطه حضور خودر را از طریق جی پی اس خودرو دریافت می‌کنید.



GPS تکنولوژی قابلیتی است که در زندگی روزمره افراد می‌تواند نقش مؤثری ایفا کند و علاوه بر ردیاب خودرو، می‌توان از آن به‌عنوان ردیاب افراد نیز بهره ‌برد.


ردیاب افراد معمولاً برای کنترل موقعیت و رفت‌وآمد سالمندان و کودکان استفاده می‌گردد تا هر لحظه بتوان از مکان دقیق استقرار آن‌ها مطلع بود.


نحوه عملکرد ردیاب افراد نیز مانند ردیاب خودرو است و تنها تفاوتی که می‌توان بدان اشاره کرد، این است که در ردیاب افراد بر خلاف ردیاب ماشین، خبری از اتصال سیمی و برق وجود ندارد و باتری انواع ردیاب افراد بصورت شارژی می‌باشد و بی‌سیم هستند.


در ردیاب افراد می‌توان علاوه بر دریافت موقعیت لحظه‌ای، با بکارگیری میکروفون‌هایی صدای فرد مورد نظر را نیز شنود کرد و یا با تعبیه‌ی قابلیت اعلام وضعیت اضطراری (S.O.S) در مواقع بروز مشکل، از این طریق اطلاع‌رسانی و درخواست کمک نمود.


دستگاه ردیاب با کیفیت را از کجا بخریم؟


اگر چنانچه به‌دنبال خرید یک ردیاب خوب و باکیفیت هستید، ما شرکت جی پی اس خودرو را به شما معرفی می‌کنیم، جی پی اس خودرو یکی از بهترین شرکت‌های واردات و فروش دستگاه‌های ردیاب خودرو و ردیاب افراد است که می‌توان گفت یکی از مشهورترین شرکت‌های فعال در عرصه محصولات ردیاب می‌باشد که سال‌هاست در این زمینه به فعالیت می‌پردازد و عرضه‌کننده بهترین ردیاب خودرو ارائه شده در بازار است.


کیفیت و کارایی و قیمت محصولات عرضه شده توسط شرکت جی پی اس خودرو ( gpskhodro.com ) قابل رقابت با سایر شرکت‌های فعال در این عرصه است که شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت این شرکت ، محصولات آن ‌را با دیگر محصولات موجود در بازار مقایسه کرده و یا از مشاوره کارشناسان این شرکت در زمینه خرید ردیاب استفاده کنید و سپس برای خریدتان تصمیم بگیرید.


انتهای پیام/ر


انتهای پیام/

برچسب ها: خودرو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته