دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر بهداشت:

امسال ۲۰ هزار پرستار استخدام می‌شوند/ پرداخت فوق‌العاده ویژه 50 درصدی به پرستاران/ عملکرد بیمارستان مسیح دانشوری قابل تقدیر است

وزیر بهداشت با بیان اینکه امسال 20 هزار پرستار استخدام می‌شوند، گفت: از امروز ۵۰ درصد فوق‌العاده ویژه را برای پرستاران لحاظ می‌کنیم.
کد خبر : 549848
photo_2020-10-20_11-07-12.jpg

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سعید نمکی در آیین «پویش ره سلامت» که صبح امروز در بیمارستان مسیح دانشوری برگزار شد، ضمن تبریک روز پرستار اظهار کرد: ما روزهای زیادی را در تاریخ یک سرزمین به نام افراد داشتیم اما علت اصلی نامگذاری روز پرستار همزمان با میلاد حضرت زینب(س) این است که ایشان قهرمان واقعه کربلا و پرستار اهل بیت(ع) بودند.


وی گفت: در ایام کرونا وقتی دیدم پشت لباس پرستاری جملاتی حماسی نوشته شده است تحت تأثیر قرار گرفتم.


وزیر بهداشت بیان کرد: پرستاران ما روزهای سختی را گذراندند و این بزرگترین وجه اشتراک بین پرستاران و حضرت زینب(س) است.


نمکی تصریح کرد: مدافعان سلامت حماسه‌ای بزرگ آفریدند و این حماسه را تاریخ قضاوت خواهد که با دست خالی و تحریم چه حماسه عظیمی خلق شد؛ من به‌عنوان یک شهروند مدیون مدافعان سلامت هستم.


وی گفت: امسال روز پرستار فقط متعلق به پرستاران نیست؛ برای اینکه در این مدت نظام سلامت ثابت کرد به عنوان ید واحده در خدمت مردم هستند و عزت جامعه در دستان این عزیزان است و قطعا در تاریخ خواهد ماند.


نمکی گفت: مبادا مطالبات اقتصادی و دنیوی مدافعان سلامت باعث شود ما اقدامات آنها را نادیده بگیریم؛ گاهی کرامت انسانی درگیر مسائل مالی می شود، ما نیز تلاش کردیم در این ایام با توجه به مشکلات شدید اقتصادی کاری را زمین نگذاریم.


وزیر بهداشت تصریح کرد: امسال تحریم شدیدی به ما وارد شد و نیازهای نظام سلامت نیز دچار سختی شد و سعی کردیم بیشترین افزایش سنواتی را برای پرسنل وزارت بهداشت داشته باشیم.


وی ادامه داد: افزایش مالی نسبت به آخرین ماه سال ۹۷ ، حدود 100 درصد است و برای پرستاران از امروز ۵۰ درصد فوق‌العاده ویژه را لحاظ می کنیم و برای پرستاران علاوه بر کارانه، فوق‌العاده ویژه نیز پرداخت می شود.


نمکی گفت: امسال ۲۰ هزار استخدام در یک سال جذب داریم و اولویت با پرستارانی است که در بخش کرونا فعالیت می کنند.


وزیر بهداشت در مورد عملکرد بیمارستان مسیح دانشوری گفت: در روزهای آخر دی‌ماه متوجه شدیم ویروسی در چین در حال گسترش است و بلافاصله خودمان را آماده کردیم برای حمله ویروس و برای هر اتفاقی آماده بودیم و وقتی ویروس را با اجدادش مقایسه کردم متوجه شدم بسیار متفاوت است.


وی گفت: بیمارستان مسیح دانشوری اولین جایی بود که با ۳۰۰ تخت به فریاد کشور رسید و پیام آمادگی دکتر ولایتی بسیار دلگرم‌کننده بود.


نمکی ادامه داد: در این مدت افراد بسیاری در استان‌های مختلف در حال فعالیت بودند.


وی گفت: یکی از بزرگترین مراکز پیوند کشور در بیمارستان مسیح دانشوری است و همه ما آماده هستیم که  به بیمارستان مسیح دانشوری کمک کنیم زیرا اینجا یک سرمایه ملی است و قطعاً در توسعه زیرساخت‌ها درنگ نخواهیم کرد.


انتهای پیام/۴۱۴۸/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته