دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

توفان در آمریکا ده‌ها هزار خانه را خاموش کرد

رویترز نوشت: وقوع توفان در شمال غرب آمریکا موجب رانش زمین، جاری شدن سیل و قطع برق ده ها هزار خانه شد.
کد خبر : 54982

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از تسنیم، مقامات و رسانه های محلی گزارش دادند، روز چهارشنبه وقوع توفان در شمال غرب منطقه پاسیفیک آمریکا موجب رانش زمین و به راه افتادن سیل شد و در اورگان باعث قطعی برق هزاران خانه و مرگ 2 نفر شد.
اداره خدمات هواشناسی ملی آمریکا اعلام کرد، در طی 3 روز گذشته بیش از 5 اینچ در پورتلند باران باریده که به اندازه کل بارش های ماه دسامبر در سال های گذشته است. در سیاتل هم میزان بارندگی در 8 روز از کل میزان بارندگی های عادی در ماه دسامبر هر سال فراتر رفت.
اداره خدمات هواشناسی آمریکا گفته، مناطق کوهستانی اورگان و ایالت همسایه واشنگتن که در آن فرماندار اعلام حالت فوق العاده کرده است، شاهد بارش بیش از یک فوت باران بوده اند.
وقوع توفان های بی سابقه موجب ایجاد شکاف هایی عمیق در چند جاده اصلی شده و طغیان رودخانه ها سبب بسته شدن جاده ها، و تعطیلی مدارس برای سومین روز متوالی در کل منطقه شده است.
جرالد ماکه، کارشناس داره خدمات هواشناسی آمریکا گفت، نمی توان به صورت قطعی گفت توفان های اتفاق افتاده در این منطقه با الگوی آب و هوایی النینو در ارتباط است یا نه. «ما در هر زمستان شاهد توفان های طولانی در منطقه مان هستیم. بر اساس اعلام آتش نشانی پورتلند، یک پیرزن 60 ساله بر اثر سقوط درخت در این شهر جان خود را از دست داده است.
یک زن دیگر در اورگان بر اثر فرو رفتن ماشینش در داخل آب غرق شده است.
در منطقه کلاکاماس، آتشنشانان با استفاده از قایق، شهروندان گیرافتاده در خانه هایشان را نجات دادند.
مقامات حمل و نقل واشنگتن نیز گفتند، بزرگراه بین ایالتی که پورتلند و سیاتل را به هم متصل می کند، حداقل تا صبح پنجشنبه بسته است.
بر اساس گزارش ها 37 هزار مشترک در سیاتل و 26 هزار مشترک در منطقه پرتلند با قطعی برق مواجه شده اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته