دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1399 - 20:30

جایگاه اپلیکشن های موبایل و چگونگی نصب آنها در زندگی امروزه

اگر دوست دارید بدانید برای طراحی یک اپ موفق باید چه معیارهایی را در نظر گرفت، ادامه مطلب را از دست ندهید.
کد خبر : 549721
ببب.jpg

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنانصب اپلیکیشن موبایل یکی از دغدغه‌های اصلی توسعه‌دهندگان اپلیکیشن محسوب می‌شود. برنامه‌نویسی و طراحی اپلیکیشن موبایل از ایده تا اجرا ممکن است ماه‌ها زمان ببرد، ولی بعد از انتشارش، توسعه‌دهنده آن بازخورد و پاسخی که مدنظرش بود و انتظارش را داشت، دریافت نکند و تعداد نصب اَپ تولیدی‌اش به عددی که پیش‌بینی کرده بود نرسد و این امر یعنی به هدر رفتن تمام زحمت‌ها و تلاش‌هایی که تیم توسعه‌دهنده در راه طراحی اپلیکیشن موبایل صرف نموده‌اند. اگر دوست دارید بدانید برای طراحی یک اپ موفق باید چه معیارهایی را در نظر گرفت، ادامه مطلب را از دست ندهید.



مواردی که در طراحی یک اپلیکیشن موفق باید رعایت شود


اگر با دید اقتصادی بخواهیم به فرایند نصب اپلیکیشن موبایل بنگریم، این امر نیز مانند بسیاری از امور دنیای تجارت، نیاز به طی مراحل مشخصی دارد و موفقیت یک اپلیکیشن در جذب مخاطب، و نصب و فروش بالا به شانس و اقبال ارتباطی ندارد و بدون دلیل و بی‌برنامه امکان‌پذیر نیست و مسائل زیادی در این امر دخیل‌اند که می‌بایست به آن‌ها توجه داشت.


برای طراحی اپلیکیشن موبایل موفق باید مواردی مورد دقت و حسایت قرار گیرد تا به نتیجه‌ای خوب و رضایت‌بخش دست یابیم؛ و در نصب اپلیکیشن موبایل و استقبال کاربران از آن به مشکل برنخوریم، برخی از این موارد عبارتند از:



  • یک اپلیکیشن عالی، نتیجه‌ی یک تخیل و تفکر عالی ا‌ست، باید قبل از طراحی اپلیکیشن موبایل، در مورد فواید اَپ برای مشتری فکر کنید، باید اپلیکیشن شما یک امتیاز خاص و متمایز با دیگر اَپ‌ها داشته باشد.

  • اولین گام در طراحی اپلیکیشن موبایل، صرف وقت و زمان برای تحقیق و بررسی داخلی می‌باشد، در این تحقیق می‌بایست اولویت‌های توسعه‌دهنده مشخص شود و به این ترتیب تقسیم‌کار درستی بین اعضای تیم تولیدکننده بوجود می‌آید و هر فرد می‌داند که باید به چه بخشی از کار بپردازد.

  • شناسایی کاربران هدف اپلیکیشن، از مواردی است که در نصب اپلیکیشن موبایل توسط آن‌ها مؤثر است و چنانچه، دید خوب و واضحی نسبت به مشتریان خود داشته باشید، می‌توانید با توجه به سلایق آن‌ها پروژه‌ی خود را تولید کنید تا به‌راحتی مورد قبولشان واقع شود.

  • در طراحی اپلیکیشن موبایل، باید به این موضوع توجه کنید که اپ شما قرار است در چه نوع دستگاه و پلتفرمی راه‌اندازی و پشتیبانی شود، و در مورد سخت‌افزار مورد نیاز، عمر باتری آن و... تصمیمات لازم را بگیرید.

  • با مدل‌های سوددهی پس از نصب اپلیکیشن موبایل آشنا باشید و بسته به نوع کسب درآمدی که در نظر دارید، اپ خود را طراحی نمایید.

  • نوع طراحی اپلیکیشن موبایل جزو مهم‌ترین بخش‌های تولید یک اپ موفق برای توسعه‌دهندگان است. امروزه جذابیت، کارایی آسان، زیبایی و سرعت بالای واسط کاربری، حرف اول را در جذب مخاطب می‌زند، بنابراین به قابلیت‌های واسط کاربری اپ خود، اهمیت ویژه‌ای بدهید.

  • تولید یک نمونه‌ی اولیه می‌تواند کمک شایانی به شناخت و فورش ایده‌تان و همچنین جذب سرمایه‌گذار و یا مشارکت شرکت‌های بزرگ‌تر در پروژه نماید، زیرا مشتری به جای گوش دادن به توضیحات شما از نرم‌افزار، یک نمونه‌ی اولیه و ملموس را امتحان می‌کند و از قدیم گفته‌اند: "شنیدن کی بود مانند دیدن".

  • برای اینکه پس از توسعه و انتشار اپ و نصب اپلیکیشن موبایل توسط کاربران بتوانید تصویر و اطلاعات درستی از میزان نصب، بازدید و میزان بازدید و... داشته باشید، نیازمند استفاده از ابزارهای تحلیلی قوی و معتبر هستید و مواردی مانند: Google Analytics، Flurry، Localytics، Mixpanel و Preemptive نمونه‌های خوبی از یک ابزار پرطرفدار و معتبر برای تحلیل و ارزیابی می‌باشند.

  • پس از طراحی اپلیکیشن موبایل، بهتر است با شناسایی بتاتسترها، اپ خود را برای بازخورد گرفتن از مشتریان هدف، به آن‌ها بسپارید که با این کار اولاً می‌توانید باگ‌های اپلیکیشن خود را شناسایی کنید و ثانیاً این موضوع ریسک عدم موفقیت اپ شما را پس از انتشار، کاهش می‌دهد.

  • حال وقت آن است که اپ خود را منتشر کنید و نظارتتان را برای احصاء مشکلات و ایرادات احتمالی آن که پس از نصب اپلیکیشن موبایل به صورت گسترده، مشخص می‌شود، بیشتر کنید.

  • دائماً به فکر اصلاحات و افزودن قابلیت‌های جدیدی در طراحی اپلیکیشن موبایل خود داشته باشید و با بروزرسانی‌های جدید، کاربران را غافلگیر نمایید.



البته حتی با رعایت همه‌ی موارد گفته شده در گفتار بالا نیز برای افزایش نصب اپلیکیشن موبایل، تولید شده توسط ما باید به یک اصل اساسی توجه شود تا سرعت رشد و پیشرفت آن افزون شود،


روش های تبلیغات اپلیکیشن


اکنون به اصل ماجرا می‌رسیم، وآن این است که چطور باید اپ خود را به کاربران هدف نمایش دهیم و رضایتشان را کسب کنیم؟


روش‌های زیادی برای تبلیغات و به نمایش درآوردن اپ برای مخاطب وجود دارد، ولی روشی که امروزه خوب توانسته از پس این موضوع برآید و طرفداران زیادی نیز پیدا کرده، روش نصب تضمینی اپلیکیشن موبایل می‌باشد .


به‌هرحال، عموم کاربران قبل از نصب نصب اپلیکیشن موبایل، به تعداد نصب آن اپ توجه می‌کنند و نصب بیشتر اپلیکیشن، برای مخاطب به نشانه‌ی موفق بودن ایده آن است و همچنین هرچه تعداد نصب اپلیکیشنی بالاتر باشد باعث اعتماد بیشتر سایر مخاطبان می‌شود و باعث افزایش در نصب آن اپ می‌شود و مخاطبین نصب بیشتر یک اپ را نشانه رضایت و محبوبیت آن نزد کاربرانش می‌دانند.


روش‌های کسب درآمد از طریق تبلیغات در اپلیکیشن نیز زمانی قابل استفاده است که تعداد نصب اپلیکیشن موبایل ما رقم بالایی داشته باشد و این تعداد نصب اپ است که سفارش دهنده‌ی تبلیغات را متقاعد می‌کند که سفارش خود را به ما بدهد.


یکی از روش‌های افزایش نصب اپلیکیشن موبایل، پیاده‌سازی روش‌های سئوی اپ شماست، بهینه‌سازی اپ‌استورها، تکنیک‌هایی هستند که اپ شما برای حضور در اپ‌استور مورد نظرتان بهینه‌سازی می‌شود و درواقع، با سئو کردن صفحه اپلیکیشن شما در مارکت مدنظر، میزان ورودی و نصب اپلیکیشن شما به‌صورت طبیعی افزایش پیدا می‌کند.


که باعث بهتر دیده شدن شما در اپ‌استورها و جستجوهای وب می‌شود و در نتیجه نام برند شما راحت‌تر و بیشتر شناخته می‌گردد و از طرفی بیشتر شدن تعداد نصب نیز باعث افزایش درآمد حاصل از فعالیت اپ می‌شود.


شاید بهترین پیشنهادی که می‌توان برای تحقق این امر مهم داد، نصب تضمینی اپلیکیشن است، که روشی مطمئن برای پیشرفت یک اپ محسوب می‌شود و گاهاً میزان اهمیتش به اندازه‌ی اهمیت نوع طراحی اپلیکیشن موبایل است.


امروزه در تجارت، تبلیغات و صنعت برندینگ حرف اول را می‌زند و شرکت‌های موفق و غول‌های اقتصادی نیز برای تضمین درآمد سرشار خود بخش قابل توجهی از سود بدست آمده را هزینه‌ی تبلیغات محصولات خود می‌کنند.


متقاعد کردن کاربران به نصب اپلیکیشن موبایل مطبوعتان نیز از این قاعده مستثنی نیست و نیاز به تبلیغات و برندسازی دارد.


در مدل تبلیغاتی "نصب تضمینی" شما فقط به ازای هر نصب موفق اپ خود، هزینه‌ی توافق شده را پرداخت می‌کنید و این هزینه که بنا برحسب نوع اپ، حجم فایل نصبی آن و کیفیت برنامه‌ی اپلیکیشن متغیر است، تنها زمانی پرداخت می‌شود که از نصب اپلیکیشن خود مطمئن شوید.


شما می‌توانید در این نوع از تبلیغات اپلیکیشن، از بین اهداف زیر، هدف تبلیغاتی خود را انتخاب کنید:



  • اولین هدف بابت افزایش نصب اپلیکیشن موبایل می‌باشد که به آنCPI می‌گویند و میزان پرداخت شما‌ براساس تعداد نصب اپ محاسبه می‌گردد.

  • هدف بعدی در زمینه معرفی برند شما به کاربران است که به آن CPM می‌گویند و میزان پرداخت شما براساس تعداد نمایش اپ به مخاطب محاسبه می‌شود.

  • هدف آخر دیگر نیز هدایت کاربران به صفحه فرود یا همان صفحه‌ای است که برای تبلیغ و معرفی اپلیکیشن خود تدارک دیده‌اید که به‌آن CPC می‌گو‌یند و میزان پرداخت نیز براساس تعداد کلیک محاسبه می‌گردد.



 



انتهای پیام/4127


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته