دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معینی در گفتگو با آنا:

هیجان کاذب باعث از دست رفتن قهرمانی پرسپولیس شد/ هیچ بازیکنی عمدی به تیمش لطمه نمی‌زند

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: علت شکست برابر اولسان هیوندای این بود که بازیکنان پرسپولیس نتوانستند بر هیجان کاذب خود غلبه کنند.
کد خبر : 549707
photo_2020-12-19_17-31-15.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا برابر اولسان هیوندای مغلوب شد تا برای دومین بار به‌عنوان نایب قهرمانی قاره کهن دست یابد.


فریدون معینی در خصوص ناکامی پرسپولیس در فتح لیگ قهرمانان آسیا به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: پرسپولیس بازی را محتاط آغاز کرد و به دنبال آن بود تا جریان مسابقه را در کنترل داشته باشد. اولسان با سوابقی که دارد و با توجه به لژیونرهایی که در اختیار داشت به دنبال کسب پیروزی بود و تصور می‌کرد به راحتی برنده می‌شود اما خیلی زود متوجه شد حریف سختی در مقابل دارد.


وی ادامه داد: در حالی که به نظر می‌رسید سرعت بالای اولسان باعث دردسر پرسپولیس شود اما مدافعان در بازگشت‌ها هم خیلی عالی بودند و دچار اشتباه نشدند. اشتباه آنچنانی در نیمه نخست از دو تیم وجود نداشت. نماینده ایران با دیسیپلین تاکتیکی و منسجم خود حریف را به اشتباه انداخت و صاحب گل برتری شد اما روی یک اتفاق غیرمنتظره بلافاصله پنالتی دادیم و بازی با تساوی تمام شد.


پیشکسوت تیم پرسپولیس تصریح کرد: در نیمه دوم هر دو تیم برای کسب برتری وارد زمین شدند و راه‌های گلزنی را بررسی می‌کردند تا اینکه روی اشتباهی عجیب از سوی مهدی شیری اولسان صاحب پنالتی شد. شیری خطای هندی را در محوطه جریمه روی توپی مرتکب شد که مشخص نبود عاقبت مشخصی داشته باشد و حتماً روی پای مهاجم برزیلی اولسان بنشیند اما متأسفانه خطا رخ داد و نماینده کره پیش افتاد.


پرسپولیس اولسان هیوندای


وی افزود: پس از گل دوم اولسان بدون شک مالک توپ و زمین پرسپولیس بود و هافبک‌های تیم خیلی منطقی و هشیارانه بازی کردند. آنها در خلق موقعیت مؤثر بودند و حریف کره‌ای را اذیت کردند. مهاجمان هم با تمام توان تلاش کردند و کم نگذاشتند. اگر در نیمه اول اولسان کمی در خلق موقعیت بهتر بود بلاتردید در نیمه دوم پرسپولیس بهتر عمل کرد. شایستگی سرخ‌پوشان و کادر فنی این تیم در سطح بالایی بود و آنها سزاوارانه بازی کردند اما به حقشان نرسیدند.


معینی تأکید کرد: شکست در فینال لیگ قهرمانان آسیا تلخ بود و نیاز به تجربه بیشتری داریم. پرسپولیس و دیگر تیم‌های ایرانی باید حرفه‌ای باشند و بتوانند بر هیجانات کاذب غلبه کنند. آرامش فکری در جریان مسابقه و کنترل رفتار بازیکنان برای برتری مقابل رقبا در دیدارهای مهم لازم است. پرسپولیس نشان داد که با وجود امکانات کمتر هم می‌توان تا فینال آسیا صعود کرد و با کمی دقت بیشتر قهرمانی هم به دست می‌آید. باید به اعضای این تیم خسته نباشید بگوییم و امیدوارم در آینده شاهد نمایش بهتری از این تیم و دیگر نمایندگان کشورمان باشیم.


وی افزود: امیدوارم که کادر فنی پرسپولیس اجازه ندهد تا بازیکنانش مدت زیادی در غم از دست دادن قهرمانی آسیا باقی بمانند. به خصوص نفراتی که با اشتباه ناخواسته برد را به حریف تقدیم کردند. هیچ بازیکنی دوست ندارد به تیمش در فینال لیگ قهرمانان آسیا لطمه بزند. ریکاوری روحی مناسب لازم است تا سرخ‌پوشان برای فصل بعد با قدرت بیشتری آماده شوند و با رعایت اصول حرفه‌ای تا مراحل پایانی بالا بیایند. البته که نیاز داریم امکانات بیشتری فراهم و زیرساخت‌ها را تقویت کنیم تا آماده‌تر به مصاف رقبا برویم. 


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته