دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1399 - 11:40

افزایش تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا

دولت آمریکا یک شرکت و دو فرد را به بهانه کمکشان به آنچه «تقلب در انتخابات ونزوئلا» خواند، تحریم کرد.
کد خبر : 549556
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، دولت کنونی آمریکا در روزهای پایانی کار خود برای واردکردن فشار بیشتر علیه «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا تحریم‌های جدیدی را علیه دو فرد و یک شرکت به بهانه نقش داشتن در انتخابات ونزوئلا اعلام کرد.


وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد شرکت ونزوئلایی فناوری بیومتریک را به بهانه فراهم کردن کالا و خدمات برای دولت مادورو با هدف برگزاری انتخابات پارلمانی ماه اخیر در این کشور در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.


«استیو منوچین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای به اتهام‌زنی همیشگی علیه کاراکاس برای توجیه این تحریم‌ها پرداخت و اعلام کرد: تلاش‌های غیرقانونی دولت مادورو برای دزدیدن انتخابات در ونزوئلا نشان‌دهنده بی‌اعتنایی آن به آرمان‌های دموکراتیک مردم این کشور است. ایالات‌ متحده همچنان به هدف قرار دادن دولت مادورو و آن‌هایی متعهد است که از هدف آن برای انکار حق مردم ونزوئلا در داشتن انتخابات آزاد و عادلانه حمایت می‌کنند.


خزانه‌داری آمریکا همچنین دو فرد را به‌دلیل فعالیت برای یا از طرف این شرکت که یکی از آن‌ها ونزوئلایی و دیگری یک فرد دو تابعیتی آرژانتینی-ایتالیایی است هدف تحریم قرار داد.


مادورو که بارها این اقدامات را در راستای تلاش واشنگتن برای سرنگونی دولت خود با هدف دست یافتن آمریکا به منابع انرژی ونزوئلا خوانده، تحریم‌های جدید را محکوم کرد.


 ونزوئلا ششم دسامبر (۱۶ آذرماه) انتخابات پارلمانی برگزار کرد که نتیجه آن نشان می‌دهد حزب نیکلاس مادورو به نام «سوسیالیست متحد ونزوئلا» و احزاب متحد رئیس‌جمهور این کشور موفق به کسب ۶۷ درصد از کرسی‌های پارلمانی شدند. آمریکا در ادامه تحرکات خود علیه دولت ونزوئلا، این انتخابات را متقلبانه خواند و گفت نتیجه آن را به رسمیت نمی‌شناسد.


انتهای پیام/4155/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته