دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
برای حضور در بخش سینمای بین‌الملل؛

اسکار نماینده سینمای کانادا را ردصلاحیت کرد

فیلم «پسر خنده‌دار» نماینده سینمای کانادا در اسکار، به دلیل نداشتن شرایط لازم از بخش سینمای بین‌الملل، از این بخش حذف و به گروه دیگری منتقل شد.
کد خبر : 549546
149961-nrfslvybrg-1604125907.jpeg

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از ورایتی، فیلم سینمایی «پسر خنده‌دار» (Funny Boy) اثر دیپا مهتا که به عنوان نماینده سینمای کانادا به اسکار معرفی شده بود، با اعلام آکادمی اسکار، از گروه فیلم‌های سینمایی بخش بین‌الملل جوایز اسکار حذف و برای بررسی در بخش بهترین فیلم و دسته‌های عمومی ارائه می‌شود.


آکادمی به تهیه‌کننده این فیلم کانادایی اطلاع داده است که فیلم به دلیل میزان دیالوگ انگلیسی در فیلم، از شرایط لازم آکادمی برای حضور در گروه فیلم‌های سینمای بین‌الملل برخوردار نیست.


پسر خنده دار


کریستا دیکنسون ، مدیر اجرایی این فیلم گفته است؛ اگرچه با شنیدن خبر اسکار ناامید شدیم اما همچنان از حضور در این جایزه هیجان‌زده هستیم.


طبق قوانین آکادمی اسکار فیلم‌های حاضر در بخش بین‌الملل با زمان بیش از 40 دقیقه که در خارج از ایالات متحده آمریکا و سرزمین‌های آن تولید می‌شود، باید دارای دیالوگ‌هایی غیرانگلیسی بیشتر از 50 درصد باشد.


فیلم «پسر خنده‌دار» اثر «دیپا مهتا» سریلانکایی است که با اقتباسی از رمان بزرگسالان شیام سلوادورای ساخته شده و اکران فیلم برای پخش در ماه اکتبر برنامه‌ریزی شده است.


انتهای پیام /4143/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته