دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پلیس استرالیا به خانه و دفتر کار مبتکر احتمالی «ارز سری» یورش برد

پلیس استرالیا در عملیاتی غافلگیرکننده به خانه و دفتر کار ناستیون رایت» یورش برد. گفته می‌شود وی احتمالا مبتکر پول مجازی «بیت‌کوین» است.
کد خبر : 54953

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تارنمای شبکه «یورونیوز»، این اقدام پس از آن صورت گرفت که مجله آمریکایی «وایرد» در مقاله‌ای او را با هویت «ساتوشی ناکاموتو» موسس و گرداننده بیت‌کوین معرفی کرده بود.


با این همه، پلیس علت بازرسی از خانه استیون رایت را پرداخت نکردن مالیات اعلام کرده است.


بیت‌کوین چیست؟


به نوشته تارنمای «بیت‌کوین»، این ایده دیجیتالی یک شبکه توافقی است که یک نظام پرداخت جدید و یک نوع پول کاملا دیجیتال را به وجود آورده است.


نخستین شبکه پرداخت نقطه به نقطه تمرکز‌زدایی‌شده، از سوی کاربرانش بدون هیچگونه اختیار مرکزی یا واسطه‌ای، نیرومند شده است.


از نظر یک کاربر، بیت‌کوین بسیار شبیه پول نقد اینترنتی است. بیت‌کوین همچنین می‌تواند به عنوان مهمترین سامانه دفترداری با سه ورودی به شمار آید.


سازنده بیت‌کوین کیست؟


بیت کوین نخستین پیاده‌ساز یک مفهوم به نام "ارز سری" است که در سال 1998 میلادی توسط «وِی دای» در فهرست ایمیل «سایفرپانک»ها، توصیف شده بود و بیان می‌کرد این مفهوم، نوع جدیدی از پول است که برای کنترل تولید و تراکنش‌های روی آن، به جای یک مرجع مرکزی، از رمزنگاری استفاده می‌کند.


مشخصات نخستین بیت‌کوین و اثبات مفهوم آن در سال 2009 میلادی از سوی ساتوشی ناکاموتو در یک فهرست ایمیل رمزنگاری شده منتشر شد.


ساتوشی بدون آنکه چیز زیادی از خود فاش سازد، پروژه را به اواخر سال 2010 میلادی موکول کرد.


از آن موقع این جامعه به طور نمایی با توسعه‌دهندگان بسیاری که روی بیت‌کوین کار می‌کنند، رشد کرده است.


پروتکل بیت‌کوین و نرم‌افزار به صورت باز منتشر شده است و هر توسعه‌دهنده‌ای در هر جای گیتی می‌تواند کد آن را بازبینی کند یا نسخه تغییریافته نرم‌افزار بیت‌کوین مخصوص خود را بسازد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته