دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1399 - 15:44
امام جمعه مرودشت:

پیروزی انقلاب اسلامی بدون وحدت حوزه و دانشگاه امکانپذیر نبود

امام جمعه مرودشت بیان کرد: انقلاب اسلامی بدون وحدت حوزه و دانشگاه امکانپذیر نبود و قلب تپنده انقلاب و نیروی محرکه انقلاب از دانشگاه شکل گرفت.
کد خبر : 549405
۲۰۲۰۱۲۱۶_۱۳۱۲۴۲.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مرودشت، شورای اندیشه‌ورزی حوزه و دانشگاه  با حضور امام جمعه، فرمانده سپاه، روسای دانشگاه‌های پیام نور و دانشکده فنی پسران، هیئت رئیسه و اعضای شورای اندیشه‌ورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت و روحانیون حوزه علمیه امام جعفر صادق علیه‌السلام شهرستان مرودشت  در این دانشگاه برگزار شد.


امام جمعه مرودشت در این نشست گفت: شهید مفتح سال 1340 وقتی مقاله زیبا و ارزشمند خودشان را با عنوان «پیوند مسجد و دانشگاه» ارائه کردند از همان زمان در مکتب امام خمینی(ره) ایده وحدت حوزه و دانشگاه را کلید زدند و این شهید بزرگوار حق بزرگی در تحقق انقلاب اسلامی دارند.


حجت‌الاسلام مهدی آقایی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی بدون وحدت حوزه و دانشگاه امکانپذیر نبود و قلب تپنده انقلاب و نیروی محرکه انقلاب از دانشگاه شکل گرفت و ارتباطی که دانشگاه با روحانیت پیدا کرد با حضور استادانی  مانند استاد مفتح، استاد مطهری و استاد بهشتی‌ و رسوخ هویت دینی و اعتقادی در دانشگاه‌ها از سال‌ها قبل این بستر را فراهم کرد.


وی، پیوند مبارک دانشگاه با روحانیت را بسترساز تحقق انقلاب دانست و تصریح کرد: پیوند دانشگاه و روحانیت گره‌گشای رفع مشکلات خواهد بود و حوزه و دانشگاه دو بال انقلاب در کنار هم مکمل یکدیگرند.


امام جمعه مرودشت خاطرنشان کرد: دشمن پاشنه آشیل انقلاب را خوب درک و تلاش خود را معطوف کرده که با شعار علم منهای دین، وحدت را از بین ببرد.


وحدت حوزه و دانشگاه امروز عیان است


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرودشت نیز روز وحدت حوزه و دانشگاه به نیروهای انقلابی و تربیت یافته مکتب امام راحل همچون شهید مفتح که در به نتیجه رسیدن انقلاب نقش موثری داشتند اشاره کرد و گفت: سالیان سال دشمنان، علیه این وحدت که با مجاهدت امثال شهید مفتح و زمینه‌سازی امام راحل به خوبی نمایان شد تلاش کردند و موفق نشدند.


امید نصیبی افزود: امروز نقطه مشترک و اندیشه واحدی را  بین دو نهاد مقدس حوزه و دانشگاه شاهد هستیم و پیوند این دو بیشتر و بیشتر شده است.


مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهرستان مرودشت نیز به راهکارهای تقویت وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: دشمن همواره توده‌های وحدت حوزه و دانشگاه را نشانه گرفته بود و توطئه می‌کرد تا با ایجاد تولید حقارت در جهان سوم و مملکت ما موجب جدایی این دو نهاد شود، اما این وحدت سرانجام در قیام مردم علیه نظام شاهنشاهی پیدا و منجر به تحقق انقلاب اسلامی شد.


حجت‌الاسلام اسدالله پرهیز افزود: بعد از انقلاب اسلامی وحدت حوزه و دانشگاه نظام‌مند و قانون‌مند شد و به عنوان یک نیاز ضروری برای رشد اندیشه‌های فرزندان با استعداد این مملکت در کنار هم قرار گرفت و نخستین خروجی آن آزادی اندیشه و فراغ بال برای تمام استعدادهای درخشان بود.


به گزارش آنا؛ در پایان این نشست از چهار تن از استادان دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت به عنوان پژوهشگر برتر تجلیل شد.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته