دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1399 - 12:19
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد:

افراد بیمار درصدد همراهی با دشمن هستند/ وحدت حوزه و دانشگاه؛ مسیر غلبه بر استکبار و حامیانش

امام جمعه اصفهان وحدت بین حوزه و دانشگاه را موجب حفظ کشور دانست و گفت: افرادی که درصدد همراهی با دشمن هستند در قلب آنها مرض است و اگر بیمار نبودند هرگز دل به آنها نمی‌بستند.
کد خبر : 549370
index.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در نشست تخصصی مجازی وحدت حوزه و دانشگاه که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان و با همکاری سازمان بسیج اساتید استان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز تفرقه‌ای که بین حوزه و دانشگاه قبل از انقلاب وجود داشت، به طور کلی برطرف شده است، چراکه پیش از انقلاب رأی دشمنان بر این بود که بین نیروهای فکری جدایی بیندازد.


وی با بیان اینکه دشمن در این باره شکست خورد و گروه‌های علمی کشور اعم از دانشگاهی و حوزوی با یکدیگر برای پیشرفت اسلام متحد شدند، افزود: امروز بخشی از علوم برعهده دانشگاه بوده و بخشی از علوم اسلامی نیز به حوزه واگذار شده است.


ارتباط خوبی بین حوزه و دانشگاه وجود دارد


نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه ارتباط خوبی بین حوزه و دانشگاه وجود دارد، اضافه کرد: این دو نهاد در کنار یکدیگر برای پیشرفت کشور و اسلام و برای نشان دادن اینکه اسلام می‌تواند دنیا را به طور اصولی اداره کند فعالیت می‌کنند.


طباطبایی‌نژاد با تأکید بر پیشرفت‌های خوب دانشگاهیان در عرصه‌های علمی مطرح کرد: امروز دانشگاهیان با تمام  دشواری‌ها گام‌های خوبی برای پیشرفت برداشته‌اند و امروز در هیچ کاری از علوم روز عقب نیستیم.



وی خاطرنشان کرد: در حوزه‌های علمیه نیز به همین صورت پیشرفت داشته‌ایم و فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شده و اکنون بسیاری از طلاب در دانشگاه‌ها درس می‌خوانند.


امام جمعه اصفهان، وحدت بین حوزه و دانشگاه را موجب حفظ کشور دانست و گفت: حوزه و دانشگاه دست به دست هم دادند و کشور را با وجود جنایت‌های دشمن حفظ کردند.


طباطبایی‌نژاد تشریح کرد: امیدواریم در کنار یکدیگر معنویات خود را تقویت کنیم و علاوه بر آن در مسائل زندگی و پیشرفت‌های علمی روز و با کار و کوشش دشمن را بشکنیم و تحریم‌ها را با فعالیت هایی که دانشگاهیان همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند بی‌اثر کنیم.


گفتگو و رفاقت با دشمن بی‌اثر است


وی با بیان بی‌اثر بودن گفتگو و رفاقت با دشمن به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و ادامه داد: قرآن کریم در آیات متعددی به صراحت این مسئله را به ما گوشزد می‌کند و می‌فرماید: «لَن تَرضیٰ عَنکَ الیَهودُ وَلَا النَّصاریٰ حَتّیٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم»، یعنی هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد تا از آیین آنان پیروی کنی».


امام جمعه اصفهان اضافه کرد: دشمن راضی نمی‌شود تا نوکر و در استخدام آنها شوید، همچنان که در آیه 50 سوره مائده به مسئله اشاره شده و افرادی که درصدد همراهی با دشمن هستند در قلب آنها مرض است و اگر مریض نبودند هرگز دل به آنها نمی‌بستند، در حالی که عاقبت برای مومنین است.


نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان، پشیمانی این عده را بعد از تسلط دشمنان بی‌فایده دانست و گفت: این افراد می‌گویند ای کاش اجازه نمی‌دادیم که دشمن بر اسلام تسلط پیدا کند و دشمن را کنار زده و ذلیل کرده بودیم، اما دیگر این پشیمانی سودی برای آنها ندارد.


طباطبایی‌نژاد در ادامه چنین توضیح داد: در مقابل آنهایی که فهمیدند و در برابر دشمن مقاومت و سختی‌ها را تحمل کردند، قطعاً خداوند متعال اجر فراوان به آنها خواهد داد و عاقبت از آن متقین خواهد بود.


وی تأکید کرد: امیدواریم سعی دانشمندان حوزوی و دانشگاهی در کنار هم برای پیشرفت اسلام و انقلاب و برای فهماندن این مسئله به دنیای کفر که اسلام به خوبی می‌تواند دنیا را اداره کند باشد و در امتداد این تلاش، حکومت حضرت ولی‌عصر(عج) تحقق پیدا یابد.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته