دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آذر 1394 - 09:45

جنگجویان خارجی داعش چه ملیتی دارند؟/ فرانسه بزرگترین صادرکننده اروپایی جنگجو به داعش

با وجود تشدید حملات علیه مواضع داعش، جنگجویان خارجی این گروه تروریستی در 16 ماه گذشته افزایش پیدا کرده است.
کد خبر : 54928

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از وب سایت «دبکا فایل»، شمار جنگجویان خارجی عضو داعش در 16 ماه گذشته افزایش پیدا کرده و هم اکنون به رقم تقریبا 27 هزار تن رسیده است.


عمده این جنگجویان خارجی از کشورهای همسایه عراق و سوریه به داعش پیوسته‌اند.


این اطلاعات که از سوی مرکز تحقیقات سوفان واقع در آمریکا تهیه شده است، نشان می‌دهد که تونس و عربستان بیشترین جنگجویان خارجی عضو داعش را دارند.


بنا به این گزارش، تقریبا 6 هزار تونسی در یک سال و نیم گذشته به صفوف داعش پیوسته‌اند. عربستان با 2500 جنگجو و روسیه با 2400 تن در رتبه‌های بعدی قرار دارند. ترکیه و اردن نیز به ترتیب با 2100 و 2 هزار تن از جمله دیگر کشورهایی هستند که شهروندان‌شان به داعش ملحق شده‌اند.


گزارش موسسه سوفان نشان می‌دهد که تقریبا 5 هزار جنگجوی خارجی با تابعیت اروپایی نیز دعوت داعش را پذیرفته‌اند که در میان آن‌ها، فرانسه حائز رتبه نخست است. از میان این جنگجویان اروپایی، 1800 فرانسوی،760 جنگجوی آلمانی و 470 شبه‌نظامی بلژیکی وجود دارند.


رتبه نخست فرانسه در میان دولت‌های اروپایی که اتباع‌شان به داعش پیوسته‌اند، در حالی است که این کشور طی ماه‌های گذشته، دو بار مورد هجوم خشونت‌آمیز اعضای داعش قرار گرفته است. حملاتی که در مجموع بیش از 600 تن کشته و زخمی از خود به جا گذاشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب