دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1399 - 14:36
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل:

آثار شهید مطهری بهترین منبع برای ساختن بنیاد فکری مستحکم و متعالی هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: آثار شهید مطهری بهترین منبع برای کسانی است که به دنبال ساختن بنیاد فکری و روحی مستحکم و متعالی هستند.
کد خبر : 549216
photo_2020-12-16_13-46-41.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اردبیل، اسحاق رسولی در جلسه عقد تفاهم‌نامه با مؤسسه بینش مطهر اظهار کرد: آثار شهید مطهری بهترین منبع برای کسانی است که به دنبال ساختن بنیاد فکری و روحی مستحکم و سالم برای خود هستند. تفکر استاد مطهری، تفکر ناب اسلامی بوده که با خیال راحت می‌توان مطالعه آن را به نسل جدید توصیه کرد.


وی افزود: شهید مطهری همیشه دنبال نیازهای نسل معاصر بوده و آثار وی ابعاد مختلفی را پوشش می‌دهد. از داستان راستان برای نوجوانان گرفته تا اصول فلسفه و روش رئالیسم برای فلاسفه. این نشان از این است که وی دقیقاً در متن جامعه بوده‌ و نیازهای فکری معنوی و روحی جوانان را شناخته و در همه حوزه‌ها ورود بسیار عالی داشته است.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: به همین دلیل است که وی الگو و نمونه متعالی از یک استاد و معلم واقعی بوده و امیدواریم با اجرای طرح بینش مطهر، بیش‌ازپیش مروج فکری و معنوی اسلام ناب در دانشگاه باشیم.


رسولی گفت: طرح بینش مطهر طرحی ارزنده‌ای است که در طی یک دهه فعالیتش در استان، توانسته پایداری خود را حفظ کند. ازجمله مشکلات فعالیت‌های فرهنگی انجام کارهای مناسبتی و مقطعی بوده و کمتر شاهد استمرار و پایداری طرحی مانند طرح بینش مطهر هستیم. استمرار در مباحث فرهنگی منجر به جریان سازی فرهنگی می‌شود.


اهداف تفاهم‌نامه واحد اردبیل با مؤسسه بینش مطهر


وی درباره اهداف عقد این تفاهم‌نامه عنوان کرد: با اجرای طرح بینش مطهر به دنبال سه هدف هستیم. نخست مشارکت و همکاری در زمینه‌های آموزشی و تربیتی در راستای شناسایی، ارتقا و جذب نیروهای مطلوب. دوم کادرسازی معرفتی- تربیتی دانشگاهیان بر اساس منظومه اندیشه اسلامی بینش مطهر و سوم ارتقای سطح معرفتی- فرهنگی استادان، کارکنان، معلمان و دانشجویان.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: فلسفه پسوند اسلامی موجود در اسم دانشگاه آزاد اسلامی این است که بتواند الگویی از دانشگاه ایرانی اسلامی ایجاد کند و اکنون نیز یک سرمایه عظیم علمی و فرهنگی برای کشور است.


رسولی تبیین کرد: مقام معظم رهبری از مدیران ارشد این دانشگاه سه چیز را مطالبه کرده‌اند. نخست حفظ کیان دانشگاه آزاد اسلامی که در آن مدیران دانشگاه باید همت کنند و این درخت تناور علمی را حفظ کنند. دوم تقویت و شکوفایی گفتمان اسلامی و سوم گفتمان انقلابی بوده که این سه مطالبه سرلوحه همه مدیران ارشد و رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است.



وی مطرح کرد: طرح بینش مطهر می‌تواند با انسجام و برنامه‌ریزی دقیق‌تر و استمرار جزء سرفصل‌های همین سه مطالبه باشد.


انتهای پیام/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته