دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آذر 1399 - 21:40
سوری:

نتایج طرح شهید سلیمانی غافلگیرکننده بوده است/ تا 6 ماه آینده خبری از واکسن کرونا نخواهد بود

رئیس کمیته علمی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: نتایج این طرح در یک ماه اخیر غافلگیرکننده بوده و بسیاری از کارشناسان و مسئولان را شگفت زده کرده است. .
کد خبر : 549111
12970123_875.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا حمید سوری، رئیس کمیته علمی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در گفتگو با برنامه «بحث روز» رادیو ایران در مورد اجرای این طرح گفت: علی‌رغم همه تلاش‌ها و جانفشانی‌هایی که کادر درمانی کشور انجام دادند به دلایل مختلف تعداد قربانیان و مبتلایان کرونا افزایش یافت و طبیعتا ما نیازمند این بودیم که یک تجدیدنظر اساسی در راهبردها و رویکردهای خود در مقابله با ویروس کرونا داشته باشیم. به همین دلیل بسیج جامعه پزشکی طرحی با عنوان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را ارائه کرد که این طرح هم از نظر علمی و هم از نظر اجرایی مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفت.


وی در خصوص هدف اصلی طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: اصلی‌ترین هدف این طرح رسیدن به مرز کنترل اپیدمی است، یعنی مرگ و میر کرونا که متاسفانه به نزدیکی 500 نفر در روز نیز رسیده بود باید با کنترل شدید حداقل تا 100 نفر در روز کاهش یابد. در راه رسیدن به این هدف مهم، بسیج کلیدی‌ترین نقش را دارد و این نهاد مردمی به بهترین شکل مشغول کار و فعالیت جهادی است.


رئیس کمیته علمی طرح شهید سلیمانی درباره نتایج این طرح تصریح کرد: نتایج این طرح تاکنون غافلگیرکننده بوده و بسیج عمومی بسیار خوبی که در کشور برای مقابله با کرونا شکل گرفته بسیاری از کارشناسان و مسئولان را شگفت زده کرده است. طرح شهید سلیمانی عملا از روز اول آذر آغاز شد و در آن روز 479 مورد مرگ و میر کرونا در کشور ثبت شده بود اما امروز که بیست و ششم آذر است تعداد فوتی های کرونا به 213 نفر کاهش یافته است.


وی ادامه داد: این در حالی است که در همین مدت تعداد قربانیان کرونا در فرانسه از 253 نفر به 368 نفر رسیده و روند مرگ و میر این کشور افزایشی بوده است. آلمان نیز در همین مدت از 254 قربانی کرونا به 500 نفر قربانی رسیده است. بنابراین ما در این مدت کوتاه یک ماهه توانسته‌ایم کار بزرگی در ایران انجام دهیم.


سوری در پایان گفت: دست کم تا 6ماه آینده خبری از واکسن کرونا نخواهد بود و پیشگیری و مراقبت، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی همچنان باید از سوی مردم ادامه پیدا کند.


همکاری همه دستگاه ها برای اجرای طرح شهید سلیمانی در تهران


عیسی مالمیر، دبیر اجرایی طرح شهید سلیمانی در تهران در مورد اهداف این طرح اظهار کرد: قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، غربالگری، بیماریابی و قرنطینه مبتلایان کرونا از مهم‌ترین اهداف این طرح است که در تهران نیز اجرای این طرح همچنان ادامه دارد. در تهران هماهنگی بسیار خوبی بین دستگاه‌های مختلف شکل گرفته است. استانداری و شهرداری تهران، اداره کل آموزش و پرورش تهران و اتحادیه هتلداران و سایر نهادها همگی برای به ثمر نشستن اهداف این طرح تلاش می کنند.


وی با اشاره به دستاورد مهم طرح شهید سلیمانی گفت: برای نخستین بار در تاریخ بهداشت کشور مراجعه به بخش بهداشت از مراجعه به بخش درمان پیشی گرفته است و این در حقیقت دستاورد مهم طرح شهید سلیمانی است. تا پیش از آغاز طرح شهید سلیمانی بین 150 تا 170 پایگاه سلامت برای مقابله با کرونا فعال بود اما پس از اجرایی شدن طرح تمام 389 پایگاه سلامت کشور در این زمینه فعالیت خود را با جدیت شروع کردند.میزان موفقیت طرح پس از سه ماه بهتر مشخص خواهد شد و از طریق رسانه ها به اطلاع مردم نیز خواهد رسید.


پزشکان تهرانی برای مهار کرونا وارد عرصه شده‌اند


رضا کریمی، قائم مقام اجرایی طرح شهید سلیمانی در تهران در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی عنوان کرد: مردم از طرحی که به نام شهید سردار حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده انتظار دارند که حرکتی جهادی و بر پایه علم و عمل باشد که خوشبختانه تاکنون همین گونه بوده و همه نهادها برای اجرای هر چه بهتر این طرح مشغول تلاش شبانه روزی هستند. تیم‌های حمایتی، نظارتی و مراقبتی در این طرح فعال هستند که تیم‌های حمایتی وظیفه توزیع بسته‌های بهداشتی و غذایی، تهیه و توزیع غذای گرم بین نیازمندان و ضدعفونی کردن محلات را برعهده دارند .


وی در پایان گفت: تیم‌های نظارتی و مراقبتی نیز متشکل از پزشکانی است که بدون هیچ انتظار خاصی با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال کرونا وارد عرصه شده‌اند. در حال حاضر در تهران 273 پزشک در این طرح مشغول فعالیت هستند. تمام پزشکان استان تهران که علاقه‌مند به شرکت در این طرح هستند می‌توانند با شماره تلفن 22307614 و پیامک 09019261463 تماس بگیرند.


انتهای پیام/4127


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته