دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نمایش خیابانی «فاوست» در هفته تئاتر لهستان

نمایش خیابانی «فاوست» کاری از کمپانی تئاتر ا پارت (Teatr A Part) و با کارگردانی و طراحی مارچین هریک(Marcin Herich) در هفته تئاتر لهستان اجرا می‌شود.
کد خبر : 54892

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، نمایش خیابانی «فاوست» ساعت 21:45 روزهای 23 و 24 آذر ماه و در پارکینگ تالار وحدت به اجرا در می‌آید.


مارچین هریک نویسنده، کارگردان و طراح این تئاتر، این اجرا را براساس نمایشنامه‌های «تاریخچه دردناک از دکتر فاست» نوشته کریستوفر مارلو و «فاست» اثر یواننا ولف گنگ گوته، در قالب اثری خیابانی آماده کرده است.


این نمایش پیش از ایران در جشنواره‌های تئاتری لهستان، آلمان و دانمارک به اجرا در آمده و در آن یازده هنرمند تئاتر لهستان حضور دارند. مدت زمان اجرا یک ساعت اعلام شده است.


در توضیح این اجرا آمده است نمایش «فاست»، قسمت سوم از تریلوژی در فضای باز به کارگردانی ماچین هریک از کمپانی تئات - تئاتر ا پارت - و به صورت کاملا مستقل اجرا می‌شود. اجرا تنها اقتباسی از نویسنده فاموست – تاریخچه تراژدی دکتر فاست- توسط مارلو یا فاست توسط گوته است. افسانه فاست و شیطان با عناصر کیمیایی هرمردی را در یک دوگانگی روح و بدن، جنسیت، احساس مرگ، دانش و عواطف نشان می‌دهد. این مرد در یک موقعیت ملودراماتیک و ناموفق و یک عشق بیمار، ذهن مغشوش، به دلیل عواطف دیوانه‌وار خارج از کنترل نشان می‌دهد.



مارچین هریک (Marcin Herich) متول سال 1969 در کشور لهستان است. فارغ التحصیل رشته علم زبان از دانشگاه سیلسین لهستان و از سال 1985 تا 2003 با کمپانی تئاتر تجربی به عنوان بازیگر و کارگردان همکاری داشته است. تالیف بسیاری از کتب تئاتری را انجام داده است. او در سال 2004 بنیانگذار تئاتر بصری و فیزیکی مستقل – تئاتر ا پارت- بوده و بنیانگذار و دبیر جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی ا پارت است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته