دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

قاتل «تک‌تیرانداز آمریکایی» به حبس ابد محکوم شد

همرزم سابق کشنده‌ترین تک‌تیرانداز تفنگداران دریایی آمریکا در عراق که داستان زندگی او محور «تک‌تیرانداز آمریکایی» کلینت ایستوود بود، به جرم قتل همقطار خود گناهکار شناخته و به حبس ابد محکوم شد.
کد خبر : 5488

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، ادی رِی روث تفنگدار دریایی آمریکا به جرم کشتن کریس کایل، شخصیتی ملقب به «شیطان الرمادی» که با با رکورد کشتن حداقل 160 نفر، کشنده‌ترین تک‌تیرانداز تفنگداران دریایی به شمار می‌آمد و بردلی کوپر در فیلم «تک‌تیرانداز آمریکایی» کلینت ایستوود نقش او را ایفا کرد، به حبس ابد بدون امکان عفو مشروط محکوم شد.


هالیوود ریپورتر صبح چهارشنبه گزارش داد که هیأت منصفه دادگاه با اکثریت آرا، ادی رِی روث 27 ساله، سرجوخه سابق تفنگداران دریایی آمریکا را به جرم قتل همقطارش، کریس کایل و شخصی دیگر به نام چد لیتلفیلد گناهکار شناخته است. این رأی به صورت خودکار او را به حبس ابد بدون عفو مشروط محکوم می‌کند.


ماجرای این قتل حدود دو سال پیش در ماه فوریه 2013 و پس از آن اتفاق افتاد که مادر روث از کایل خواست تا به کمک پسرش برود که بعد از خدمت در نیروهای تفنگدار آمریکایی در عراق و هاییتی به اختلال روانی دچار شده بود. خانواده روث از این نکته در دادگاه استفاده کرده بودند تا بتوانند حکم برائت یا تخفیف برای او بگیرند.


فیلم «تک‌تیرانداز آمریکایی» به کارگردانی کلینت ایستوود و با بازی بردلی کوپر در نقش اصلی که به زندگی کریس کایل و حال و وضع او در کشور عراق نامزد شش جایزه اسکار شد و عنوان پرفروش‌ترین فیلم جنگی تازیخ سینما را گرفت و چندین رکورد در زمینه فروش گیشه در فصل زمستان را به خود اختصاص داد. سه شب پیش در جریان هشتاد و هفتمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار این فیلم برنده فقط یک جایزه بهترین تدوین صدا از شش مورد نامزدی، از جمله نامزدی در رشته‌های بهترین فیلم و بازیگر مرد نقش اصلی شد.



گزارش از: ساسان گلفر



انتهای پیام/

برچسب ها: بردلی کوپر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته