دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برگزاری مسابقات طراحی پارک موزه مقبره شهدا و پل ماکارونی در واحد بجنورد

مسابقه طراحی پارک موزه مقبره شهدا (لهاک خان) به همت حوزه پژوهش و فناوری واحد بجنورد و انجمن علمی گروه معماری برگزار شد. همچنین دانشجویان واحد بجنورد در دو گرایش سبک و راندمان پل ماکارونی با هم به رقابت پرداختند. 
کد خبر : 54868

به گزارش خبرنگار آنا، معاون پژوهش و فناوری واحد بجنورد با توجه به برگزاری مسابقه طراحی پارک موزه مقبره شهدا گفت: با توجه به ضرورت حضور دانشجویان در فعالیت‌های گوناگون علمی و پژوهشی حوزه پژوهش و فناوری واحد با همکاری انجمن علمی گروه معماری طراحی مشارکتی در مجاورت طرح‌های بناهای تاریخی با هدف ارتقای کیفیت عرصه‌های عمومی برگزار کرد که این فعالیت‌های دانشجویی می‌تواند نتایج کاربردی و عملی را برای دانشجویان به همراه داشته باشد.


دکتر محمد ضمیریان با بیان اهداف برگزاری مسابقه خاطر نشان کرد: مشارکت دانشجویان و تاکید بر برنامه ریزی مشارکتی در توسعه شهری، شناخت و آگاهی بخشی به جامعه متخصصین و بالاخص دانشجویانبه ارزش‌های بناهای تاریخی و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بناهای تاریخی به عنوان نقاط محرک توسعه شهری بر ایجاد فضاهاهی شهری سرزنده و با کیفیت و تاکید بر توسع اقتصادی و اجتماعی شهر، از اداف مهم برگزاری اینگونه مسابقات است.


رئیس شورای پژوهش استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: چنین اقداماتی در دانشگاه‌ها باعث حضور فعال و پویای دانشجویان در عرصه‌های مختلف علمی و بهره‌مندی از توانمندی‌ها و استعدادهای دانشجویان برای ارائه طرح‌های ایده آل و خلاقانه خواهد شد.



معاون پژوهش و فناوری واحد بجنورد خاطرنشان کرد: پارک موزه مقبره شهدا از جمله فضاهایی است که در بجنورد مورد بی‌توجهی قرار گرفته است که با توسعه چنین بافت‌ها و بناهای تاریخی می‌توانیم این محل را به فضای توقف مسافران و محلی برای گذران اوقات فراغت همشهریان تبدیل کنیم و این امر می‌تواند در ارتقای اقتصادی بافت منطقه مذکور نقش بسزایی داشته باشد.


ضمیریان با توجه به برگزاری کارگاه آموزشی گفت: برای آشنایی بیشتر دانشجویان معماری دو کارگاه آموزشی پیش بینی شد که پس از آن، مسابقه طراحی با حضور دانشجویان در دانشکده فنی و مهندسی برگزار و با داوری اساتید گروه معماری طرح بر‌تر به عنوان برگزیده این دوره از مسابقات معرفی و در روز اختتامیه هفته پژوهش به برگزیدگان جوایزی به رسم یادبود اهداء خواهد شد.


برگزاری دومین دوره مسابقه پل ماکارونی در واحد بجنورد



دانشجویان واحد بجنورد در دو گرایش سبک و راندمان پل ماکارونی با هم به رقابت پرداختند.


دکتر فریبا حسن‌زاده توکلی مدیرگروه رشته عمران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: به مناسبت روز دانشجو و به همت حوزه پژوهش و فناوری واحد بجنورد دومین دوره مسابقات دانشجوییی پل ماکارونی برگزار شده که دانشجویان در ۷ گروه سبک یا هدفمند و ۱۲ گروه راندمانی در قالب گروه‌های ۳ تا ۴ نفره با هم به رقابت پرداختند.


مدیر گروه عمران با توجه به معیار انتخاب تیم‌های بر‌تر اظهار کرد: در گرایش سبک، کم وزن‌ترین سازه با هدف نگه داشتن یک وزنه ۳کیلویی در مدت زمان ۲دقیقه و در گرایش راندمان نسبت بار تحمل شده به وزن سازه مورد ارزیابی قرار گرفت.


اختری با توجه به برگزاری کلاس آموزشی این دوره از مسابقات گفت: قبل از برگزاری مسابقه دو کارگاه آموزشی برای ساخت پل و طراحی و تحلیل تشکیل شد که با استقبال خوب دانشجویان همراه بود.


مسابقه پل ماکارونی در دانشکده فنی و مهندسی برگزار و داوری آن توسط اساتید هیات علمی گروه عمران انجام شد که بعد از ارزیابی به عمل آمده توسط داوران در روز اختتامیه برنامه‌های هفته پژوهش به تیم‌های بر‌تر هدایایی اعطا خواهد شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته