دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آذر 1394 - 15:23

همایش بین‌المللی خبرنگاران کشورهای مسلمان علیه افراط‌گرایی، در مسکو برگزار شد

همایش خبرنگاران کشورهای مسلمان علیه افراط‌گرایی باحضوربیش از 50 خبرنگار از کشورهای  جهان اسلام (ایران- تونس- مصر- کویت- افغانستان- مراکش- الجزیره – امارات- سودان- پاکستان- لبنان- سوریه – ترکیه ) و نمایندگان رسانه‌های روسیه در تاریخ 17 و 18 آذرماه ( 8 و 9 دسامبر ) در مسکو برگزار شد.
کد خبر : 54866

به گزارش گروه بین الملل آنا، شرکت‌کنندگان در این همایش تأکید کردند: برگزاری چنین همایش بین‌المللی نشانگر نقش مهم خبرنگاران در مبارزه علیه تروریسم بین‌الملل و از بین بردن ایدئولوژی افراط‌گرایی و همچنین اهمیت اطلاع‌رسانی آزاد و گسترده از تحولات خاورمیانه است.


همچنین در این همایش تصریح شد روسیه و کشورهای مسلمان شریک راهبردی در مبارزه با تروریسم هستند.


در جریان مذاکرات همایش مسائل مربوط به پوشش بحران سوریه در رسانه‌ها ، اهمیت اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در مقابله با ایدئولوژی افراط‌گرایی و گسترش فهم صحیح اسلام موردبحث قرار گرفت.


شرکت‌کنندگان در این همایش نقش برجسته فدراسیون روسیه در مبارزه با تروریسم و در برقراری ثبات در خاورمیانه را مورد تأکید قراردادند نمایندگان رسانه‌های کشورهای مسلمان همچنین از طرف روسیه و رئیس گروه چشم‌انداز راهبردی روسیه و جهان اسلام و رئیس‌جمهوری تاتارستان برای مهمان‌نوازی و برگزاری همایش تشکر کرد.


گروه چشم‌انداز راهبردی روسیه و جهان اسلام سایتی تحت عنوان سایت روسیه و جهان اسلام را به آدرس .RUSISWORLD WWW سازمان‌دهی می‌کند که هدف این سایت آشنا کردن مردم روسیه با مسائل فرهنگی و معنوی مسلمانان تمام نقاط جهان است به علاوه به دلیل اهمیت تعاملات خبرنگاران و همکاری بین کشورها، همایش‌های بعدی نیز از سوی گروه چشم‌انداز راهبردی روسیه و جهان اسلام در هرسال مدنظر است.













انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته