دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1399 - 10:52
معاون وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با آنا:

دستگاه‌ها جهت رفع مشکلات آموزشی مناطق محروم با آموزش و پرورش همکاری کنند/ حذف مدارس کپری در اولویت دوم قرار دارد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش می‌گوید، جهت رفع مشکلات آموزشی مناطق محروم به همکاری سایر دستگاه‌ها نیازمندیم.
کد خبر : 548576
علی الهیار ترکمن.jpg

علی الهیار ترکمن در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص تخصیص بودجه به مناطق محروم نظیر سیستان و بلوچستان که با شیوع کرونا محرومیت آنها نیز بیشتر شده است، گفت: در ردیف‌های متفرقه یک ردیف مشخص برای توسعه آموزش‌های مجازی در 5 استان محروم در نظر گرفتیم. همچنین در ردیف کیفیت بخشی که در ذیل اعتبارات وزرات آموزش و پرورش پیش‌بینی شده هم یکسری اعتبارات مشخص در این زمینه داریم.


وی افزود: در زیست بوم جدید حمایت از دانش‌آموزان مناطق محروم و تحت پوشش قرار گرفتن آنها برای آموزش قطعاً یک کار مشارکتی و بین دستگاهی میان همه نهادها است، مشخصاً وزارت ارتباطات، وزارت صمت و بسیاری از نهادهای دیگر باید به این مورد ورود پیدا کنند و به آموزش و پرورش کمک کنند که با استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی موجود،  بتوانیم مشکل آموزش دانش‌آموزان مناطق محروم را حل کنیم. لذا اعتبار پیش‌بینی کردیم اما این اعتبار بدون مشارکت سایر دستگاه‌ها نمی‎تواند نیازها را برطرف کند.


معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش در رابطه با ساماندهی وضعیت مدارس مناطق محروم تصریح کرد: در سازمان نوسازی مدارس سرفصل ویژه‌ای تحت عنوان حذف مدارس خشتی و گلی وجود دارد که براساس آن تلاش می‌کنیم مدارس غیر استاندارد که از نظر محیطی برای دانش آموزان خطر دارند، از چرخه آموزشی خارج شوند. زیرا چنین مدارسی شرایطی معقول برای آموزش را فراهم نمی‌کنند.


الهیار ترکمن در خصوص مدارس کپری خاطرنشان کرد: اولویت دوم حذف مدارس کپری است. سازمان نوسازی مدارس تلاش دارد الگوهای جایگزین مناسبی را برای مدارس مناطق کپرنشین ایجاد و اجرا کند. البته باید توجه داشت در برخی از مناطق به دلیل اقیلم خاص موجود، بهتر است سازه‌های آموزشی با تمهیداتی از قبیل مقاوم‌سازی، سرمایش و گرمایش، بر اساس اقیلم خاص همان مناطق مناسب‌سازی شود.


وی در پایان یادآور شد: با توجه به اعتبارات موجود، وزارت آموزش و پرورش تلاش دارد موضوع استانداردسازی مدارس در بخش فضا و تأسیسات را به صورت جدی دنبال کند.


انتهای پیام/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب