دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آذر 1394 - 09:17
دیلی تلگراف منتشر کرد

دانشجویان خارجی، منبع درآمدی برای دانشگاه‌های انگلیس

«دیلی تلگراف» در گزارش اخیر خود اعلام کرد که دانشگاه‌های انگلیس ظرفیت پذیرش دانشجویان خارجی را روز به روز افزایش داده‌اند تا بتوانند درآمد بیشتری بدست آورند.
کد خبر : 54857

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، «دیلی تلگراف» در گزارش اخیر خود اعلام کرد که دانشگاه‌های انگلیس ظرفیت پذیرش دانشجویان خارجی را روز به روز افزایش داده‌اند تا بتوانند درآمد بیشتری بدست آورند. این گزارش عنوان کرد که دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی انگلیسی به دانشجویان خارجی صرفا به عنوان منبعی برای کسب درآمد نگاه می‌کنند.


آمارها حاکی از این است که میزان دانشجویان غیر اروپایی دانشگاه‌های انگلیس از 9% در سال 2004-2005 به 13.5% در سال 2013-2014 رسیده است. این میزان حتی در بعضی رشته‌ها بیشتر بود، به عنوان مثال تقریبا یک چهارم دانشجویان رشته‌های مهندسی دانشگاه‌های انگلیس را غیر اروپایی‌ها تشکیل می‌دهند.


در این گزارش همچنین اعلام شد که دانشجویان غیربومی حتی در بعضی از درس‌ها، 30 الی 40 درصد بیشتر از دانشجویان بومی شهریه پرداخت می کنند. به عنوان مثال در سال 2011-2012 درآمدی که از طریق دریافت شهریه از دانشجویان غیر اروپایی بدست آمد چیزی بالغ بر 7.2 میلیارد پوند بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته