دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1399 - 18:18

ریاض حمله به نفتکش در بندر جده را تأیید کرد

یک منبع مسئول در وزارت انرژی سعودی به اخبار مربوط به انفجار یک نفتکش در آب‌های بندر شهر «جده» واقع در غرب عربستان واکنش نشان داد و آن را مورد تائید قرار داد.
کد خبر : 548444
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، یک منبع مسئول در وزارت انرژی سعودی به اخبار مربوط به انفجار یک نفتکش در آب‌های بندر شهر «جده» واقع در غرب عربستان واکنش نشان داد و آن را مورد تائید قرار داد.


این منبع مسئول در وزارت انرژی سعودی اعلام کرد که یک کشتی ویژه انتقال سوخت که در جایگاه ویژه تخلیه سوخت در جده لنگر انداخته بود در دقایق اولیه بامداد امروز با قایق بمب‌گذاری شده هدف قرار گرفت که در نتیجه آن دچار حریق شد و نیروهای آتش‌نشانی آن را خاموش کردند.


مسئول سعودی مدعی شده که این حادثه تلفات و خساراتی به دنبال نداشته است.


این مسئول سعودی ضمن محکوم کردن این اقدام و تروریستی خواندن آن، مدعی شد: این اقدام تروریستی اندکی پس از حمله به کشتی دیگری و نیز علیه ایستگاه توزیع فرآورده‌های نفتی در شمال جده و نیز سکوی تخلیه فرآورده‌های نفتی در جازان رخ می‌دهد. این اقدامات خرابکارانه ضد تأسیسات حیاتی عربستان در راستای هدف قرار دادن سعودی و مراکز حیاتی آن و نیز برهم زدن امنیت و ثبات امدادرسانی انرژی و اقتصاد جهانی است.


منبع مسئول سعودی ادعا کرد: این قبیل اقدامات جنایت‌کارانه و تأثیر آن بر دریانوردی و امنیت صادرات نفت و آزادی تجارت بین‌المللی ویران‌کننده است و تهدیدی برای سواحل و آب‌های منطقه‌ای است و فجایع زیست‌محیطی به دنبال نشت نفت یا فرآورده‌های نفتی، به بار می‌آورد. دنیا در حال حاضر بیش از هرزمانی دیگری نیاز به ایستادگی در برابر این قبیل اقدامات تروریستی و خرابکارانه دارد و اقدامات عملی و بازدارنده باید ضد همه گروه‌های تروریستی که آن را انجام و موردحمایت قرار می‌دهند، انجام شود.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته