دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1399 - 14:17

فروش ویژه ابزار آلات نجاری در فروشگاه اینترنتی چوبینر

ابزارآلات نجاری نقش مهمی در پیشبرد کار در کارگاه‌ها دارند و بسیار ارزشمند می‌باشند. ابزار آلات نجاری به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که ما در این مقاله به تعدادی از آن‌ها که بسیار پرکاربرد هستند اشاره می‌کنیم.
کد خبر : 548359
image_9ce1eafa5b4744a640e6fec836cd6d86dd0ef384.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، ابزار آلات دستی در همه صنایع کاربرد دارند که در صنایع چوب نیز ابزار آلات دستی که به ابزار آلات نجاری نیز معروف هستند جایگزین مناسبی برای ماشین‌آلات می‌باشند؛ به همین دلیل بسیار پرطرفدار هستند.


ابزار آلات نجاری
 


ابزارآلات نجاری نقش مهمی در پیشبرد کار در کارگاه‌ها دارند و بسیار ارزشمند می‌باشند. ابزار آلات نجاری به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که ما در این مقاله به تعدادی از آن‌ها که بسیار پرکاربرد هستند اشاره می‌کنیم.


اورفرز



اورفرز یکی از ابزارآلات دستی مهم در صنعت چوب است که در مدل‌های مختلفی تولید و به کار گرفته می‌شود. اورفرز انگشتی، اورفرز دستی، اورفرز مینیاتوری، اورفرز مشتی و فرز جا قفل زن نمونه‌هایی از انواع اورفرز مورد استفاده در صنعت چوب و سایر صنایع می‌باشند. اورفرزها با توجه به این‌که در مدل‌های تخصصی تولید می‌گردند؛ عملیات مختلفی از قبیل برش، حکاکی، ایجاد اشکال و طرح‌های هندسی، برش قسمت قرارگیری بیسکویت چوبی، محل قرارگیری جای قفل و ... را انجام می‌دهند.


رنده نجاری


رنده نجاری


همیشه باربرداری از سطح چوب و صاف کردن قطعه کار امر مهمی در نجاری بوده است و یکی از ابزارهای انجام آن رنده نجاری می باشد. رنده نجاری از قدیمی‌ترین ابزارهای دستی در کارگاه‌های صنعت چوب است که جهت باربرداری، صیقلی کردن سطح چوب و فرم دهی آن به کار می‌رود. رنده دستی از لحاظ شکل و سایز در مدل‌های مختلف تولید می‌شود که هر کدام جهت امور خاصی به کار می‌روند. انواع رنده نجاری مورد نیاز در کارگاه‌های صنعت چوب به شرح زیر می‌باشد:


رنده بال کبوتری


رنده بال کبوتری با توجه به شکل ظاهریش که شبیه به دو بال کبوتر است به این نام خوانده می شود. لازم به ذکر است که رنده بال کبوتری در سه مدل مختلف محدب، مقعر و تخت تولید می گردد


رنده انگشتی


همانند سایر ابزار آلات نجاری که برای امور هنری و ظریف کاری ابزارهای مناسبی دارند، رنده انگشتی نیز با توجه به سایز کوچکی که دارد مورد مناسبی برای بابرداری و فرم دهی در ساخت مجسمه، زیور آلات و .... می باشد.


رنده بغل دوراهه


رنده بغل دوراهه مخصوص صاف کردن سطح چوب به شکل دو راهه، ایجاد شیار های بغل دوراهه می باشد و در ساخت درب و پنجره ها می توان از این مدل رنده ها استفاده کرد.


سوهان چوب


سوهان چوب


یکی دیگر از ابزار آلات نجاری پرکاربرد سوهان چوب می باشد. سوهان چوب علاوه بر باربرداری از سطح چوب در امور هنری و ساخت زیورآلات چوبی به کار می‌رود. سوهان چوب در مدل‌هایی از قبیل گرد، نیم گرد، مثلثی، دم موشی، چاقویی و دو لبه تولید می‌شود. سوهان بر اساس طراحی آج و شکل دندانه‌ها تقسیم‌بندی می‌شود و برای متریال های مختلف به کار می‌رود. در مواردی نیز سوهان علاوه بر باربرداری مخصوص تیزکاری اره نواری و تیغه‌ها می‌باش که در مدل ها و اندازه های مختلف موجود می باشد.


سوهان گرد


سوهان گرد به صورت یک دایره کامل تولید می شود و برای فراخ کردن سوراخ ها مورد مناسبی می باشد. سوهان گرد در اندازه های محتلف تولید می گردد و با توجه به نوع آج در صنعت چوب، فلز، پلاستیک و... قابل استفاده است.


سوهان نیم گرد


مدل دیگر از خانواده سوهان، سوهان نیم گرد می باشد. شکل این نوع سوهان شبیه به نیم دایره است و این مدل نیز مانند سوهان گرد در اندازه های مختلف و نوع آج متنوع تولید می شود.


سوهان مثلثی


سوهان مثلثی یا سه گوش یک مورد مناسب برای باربرداری و فرم دهی زوایا و کنج های کار می باشد و این مدل سوهان نیز با توجه به متریال و نوع کار در اندازه و مدل های متفاوت تولید می شود.


سوهان دم موشی


در صنعت چوب یا ساخت زیور آلات و محصولات هنری از سوهان استفاده زیادی می شود. با توجه به این که سوهان های سایز بزرگ مناسب ظریف کاری نمی باشند از سوهان دم موشی استفاده می شود.


ابزار آلات نجاری و مغار


مغار


منبت کاری هنر پرطرفداری در بین ایرانیان می باشد و یکی از ابزارهای مورد نیاز آن مغار است. مغار از دیرباز برای حکاکی و کنده‌کاری در صنعت چوب به‌ کار رفته است و جزء ابزار آلات نجاری می باشد. مغار معمولا دارای دسته چوبی یا پلاستیکی می‌باشد که با ضربه‌های چکش‌های مخصوص پلاستیکی طرح و نقش‌ها را روی چوب حکاکی می‌کند و در مدل هایی نیز شبیه به قلم است که بدون احتیاج به چکش کار حکاکی را انجام می دهند. مغار نیز مانند سوهان و سایر ابزارهای دستی در مدل‌های مختلف تولید می‌شود و هر نوع تیغه برای یک عملیات یا طراحی مخصوص استفاده می‌گردد. مغار نجاری در انواع مختلفی به شرح زیر تولید می‌گردد:


مغار نیم باز


از مغار نیم باز برای شکل دهی و فرم دادن ملایم استفاده می شود. از لحاظ شکل ظاهری مغار نیم باز شبیه یک چهارم دایره می باشد.


مغار گلویی


مغار گلویی نیز مانند مغار نیم باز ابزار مناسبی برای ایجاد قوس و فرم دهی می باشد و شکل ظاهری آن شبیه به نیم دایره است. از لحاظ شکل ظاهری مغار گلویی دارای انحنای بیشتری نسبت به مغار نیم باز است.


مغار تخت


مغار تخت جهت باربرداری از زمینه کار استفاده می شود و یک خط صاف به وجود می آورد. تیغه مغار تخت از یک طرف به صورت پخ و از یک طرف مورب و زاویه دار ساخته می شود. مغار تخت در سایزبندی های مختلفی بر اساس پهنای تیغه تولید می شوند که به کوچک ترین سایز آن مغار کبریتی می گویند.


مغار شفره


مغار شفره به شکل V و در چند سایز مختلف تولید می گردد. معمولا از سایز های کوچک برای ظریف کاری و خط انداختن استفاده می شود و سایز های بزرگ تر جهت جداسازی خطوط طرح از زمینه استفاده می کنند.


قمیت ابزار آلات نجاری


لازم به ذکر است که ابزرا آلات نجاری در مدل های مختلفی تولید می شود که در فروشگاه چوبینر موجود می باشند. جهت کسب اطلاعات لازم درباره ابزار آلات نجاری می توانید از طریق راه های زیر با چوبینر ارتباط برقرار کنید:


09021235626 – 02166563048 – 02634647972
Choobiner.ir



انتهای پیام/ر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته