دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آذر 1394 - 11:27
در گفت‌وگو با آنا

حسن یزدانی: یک وزن بالاتر در المپیک کشتی می‌گیرم/ کمیته ملی المپیک به ما حقوق نمی‌دهد

قهرمان کشتی جهان گفت: در حال حاضر در شرایط خوبی به سر می‌برم، ولی الان قول کسب مدال در المپیک را نمی‌توانم بدهم.
کد خبر : 54832

حسن یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، در مورد انتخابش به عنوان دومین کشتی گیر برتر جهان در وزن 70 کیلوگرم اظهار داشت: «فدراسیون جهانی کشتی بعد از هر مسابقاتی که صورت می‌گیرد نفرات برتر هر وزن را در هر ماه انتخاب می‌کند. با توجه به مسابقات جهانی آمریکا و کسب مقام دوم من در این مسابقات، در تازه‌ترین رنکینگ فیلا در وزن 70 کیلوگرم به عنوان نفر دوم این وزن انتخاب شدم.»


یزدانی در مورد تمرینات تیم ملی کشتی آزاد و شرایط بدنی خودش برای حضور در المپیک گفت:« خوشبختانه در ماه‌های اخیر تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و همه کشتی‌گیران با جدیت تمرینات را دنبال می‌کنند. من هم از نظر بدنی در شرایط خوبی به سر می‌برم و با توجه به اینکه مقداری اضافه وزن داشتم و در المپیک هم در وزن 70 کیلوگرم مسابقات برگزار نمی‌شود، مجبور شدم تا یک وزن بالاتر بیایم و در وزن 74 کیلوگرم کشتی بگیرم.»


نایب قهرمان کشتی جهان در مورد رقبایش در المپیک و شانس کسب مدال در این رقابت‌ها توسط خودش بیان کرد: «در میدان المپیک رقیب آسان وجود ندارد و همه ورزشکاران با آمادگی کامل وارد این رقابت‌ها می‌شوند. همه کشتی‌گیران وزن 74 کیلوگرم برای من رقیب جدی تلقی می‌شوند و کسی را دست‌کم نمی‌گیرم. تمام تلاشم را انجام می‌دهم تا بتوانم در المپیک کشتی‌های خوبی بگیرم، اما هیچ چیز مشخص نیست و نمی‌توانم الان قول کسب مدال بدهم.»


وی در مورد مشکلات مالی ملی‌پوشان کشتی در سال منتهی به المپیک افزود: «مشکلات مالی برای ورزشکاران یک امر طبیعی شده و آنقدر در موردش صحبت کردیم که خودمان خسته شدیم. در حال حاضر هیچ حقوقی از کمیته ملی المپیک دریافت نمی‌کنم و فقط از فدراسیون حقوق می‌گیرم که کفاف زندگی یک ورزشکار حرفه‌ای را نمی‌دهد. امیدوارم مسوولان از همه ورزشکارانی که قصد حضور در المپیک را دارند حمایت کنند تا ما هم با یک روحیه بالا و بدون دغدغه در المپیک برای افتخارآفرینی برای ایران به میدان برویم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته