دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آذر 1394 - 14:07
قیصری در جمع دانشجویان :

انزوای دانشجویان از محافل سیاسی و اجتماعی سم مهلک نظام است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، انزوا و گوشه گیری دانشجویان را از محافل سیاسی و اجتماعی کشور را سم مهلک نظام خواند.
کد خبر : 54825

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، دکتر یوسف قیصری در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که با حضور معاونان، مدیران، استادان و رؤسای دانشکده‌های این واحد دانشگاهی و نیز جمع کثیری از دانشجویان برگزار شد با تأکید بر مقام و منزلت دانشجو در جامعه خطاب به آنان بیان کرد: دانشجو، مظهر اقتدار و بالندگی یک ملت سرافراز است؛ امروز روز تجلیل، روز ارج نهادن به مقام و منزلت شماست.


قیصری، دانشجو را نوری مقابل آینه پاکی و دانش و کانون تکرار نشاط و پیشرفت در آوردگاه علم و اندیشه تشبیه کرد و ادامه داد: دانشجو، کانون جویندگی و یابندگی است که بهاری‌ترین روزهای زندگی خود را صرف حرکت و جنبش می‌کند و از اقیانوس پرتلاطم دانش گوهر سرافرازی و استقلال میهن سبز خویش را به ارمغان می‌آورد و خورشید بی‌نیازی وطن را خوشه چین نشاط و تلاش خود می‌کند.



دبیر هیأت امنای استان بوشهر ۱۶ آذر را نماد ۶۰ سال ایستادگی در برابر زور و ستم و درک صحیح از تزویر دشمن دانست و اظهار کرد: اگر تزویر دشمن را نشناسید، او برای دست اندازی به حقوق و آزادی‌های شما هزینه کمتری پرداخت خواهد کرد. مهم‌ترین تزویر دشمن انکار واقعیت است. شما نمی‌توانید حرکت صحیح و رو به کمالی داشته باشید، مگر اینکه واقعیت صحنه را به خوبی درک کنید.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر ۱۶ آذر را از فرازهای مهم تاریخ کشور دانست و ادامه داد: ۱۶ آذر دانشجویان را در صفوف مبارزه با استکبار قرار داد و فریاداسلام خواهی وآزادی را رسا‌تر ساخت. 16 آذر نماد شعور و بلوغ فکریِ نسل بیدار و پیشروی جامعه دانشگاهی است؛ دانشجویان باید در فضای سیاسی و اجتماعی هر روز مطالبات خود را آزاد و بدون هیچ دغدغه‌ای فریاد بزنند.


قیصری تاکید کرد: باید آسیب‌شناسی شود که چرا دانشجویان ما در صحنه نیستند، چرا که دانشجویان ما نیروی محرکه و تحول آفرین جامعه هستند، دانشجو یعنی شور و شعور، شعور ناشی از مطالعه و تحصیل و شور ناشی از انرژی جوانی.


قیصری خواسته‌های دانشگاه را نیز از دانشجویان چنین بیان کرد که دانشگاه از شما دانشجویان عزیز می‌خواهد که در مرحله اول خوب درس بخوانید و در کنار تحصیل علم و دانش و سپس با شناخت کافی و بینش عالمانه در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی نیز حضوری پررنگ داشته باشید چرا که بی‌شک آینده این کهن مرز و بوم از آن شما عزیزان است.



بخشدار مرکزی بوشهر نیز با لزوم حضور دانشجویان در کنار مدیران دولتی، تشریح کرد: دانشجو باید به‌عنوان یک دیدبان با دانش عیوب جامعه را رصد کند، با نظارت عالمانه، مشورت دادن صادقانه و نقد منصفانه یاری رسان مدیران کشور باشند.


مریم قربانی وظایف دانشجویان در همه دوره‌های سیاسی کشور را خطیر و غیر قابل چشم پوشی دانسته و تصریح کرد: شما دانشجویان، امروزه بیش از پیش باید در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران کوشا باشید چراکه دانشجو یعنی نبض تپنده جامعه.


بخشدار مرکزی بوشهر روز دانشجو را فرصت مغتنمی برای دانشگاه دانست و تشریح کرد: مدیران دانشگاهی و نظام آموزش عالی کشور با ایجاد جنبش فراگیر علمی، فراهم کردن فرصت‌ها، امکانات و سرمایه‌ها در جهت تحقیقات علمی و نیز حمایت از دانشجویان مبتکر، مخترع، هنرمند و نخبه در جهش علمی کشور و حاکم شدن فضای نشاط، ابتکار، نوآوری و پرسش‌گری خردمندانه بر دانشگاه‌ها اهتمام ورزند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته