دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1399 - 15:42

نحوه صحیح کوک پیانو و آموزش پیانو چه تأثیری در عملکرد ساز دارد ؟

پیانو سازی بسیار دلنشین ، جذاب و خاص است و کم تر کسی وجود دارد که از صدای دلنواز پیانو لذت نبرد . این ساز زیبا مانند تمام ساز های دیگر به کوک پیانو نیاز دارد تا افت صدا نداشته باشد . بسیاری از نوازندگان پیانو در پی راه هایی برای افزایش طول عمر ساز خود و همچنین نگه داری مناسب آن هستند.
کد خبر : 548097
1111.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، نحوه صحیح کوک پیانو و آموزش پیانو چه تأثیری در عملکرد ساز دارد ؟  پیانو سازی بسیار دلنشین ، جذاب و خاص است و کم تر کسی وجود دارد که از صدای دلنواز پیانو لذت نبرد . این ساز زیبا مانند تمام ساز های دیگر به کوک پیانو نیاز دارد تا افت صدا نداشته باشد .  بسیاری از نوازندگان پیانو در پی راه هایی برای افزایش طول عمر ساز خود و همچنین نگه داری مناسب آن هستند . راه کار های بسیاری وجود دارد که با به کار گیری آن ها می توان طول عمر ساز را افزایش داد و هم چنین ارزش مالی پیانو را حفظ کرد ، به دلیل آن که قیمت پیانو نسبت به قیمت دیگر ساز ها معمولا بالاتر است و نوازنده برای خرید پیانو مناسب باید هزینه بالایی را متقبل شود ، بنا بر این نگه داری از ساز بسیار حائز اهمیت است .


نگه داری از پیانو و سالم ماندن ساز : 


پیانو یک ساز بسیار پیچیده می باشد که از قطعات بسیاری تشکیل شده است و نحوه عملکرد پیانو با دیگر ساز ها تفاوت بسیاری دارد . زمانی که صدای دل نشین پیانو به گوش شما می رسد ، هزاران قطعه به کار می افتد . این قطعات با هماهنگی و نظم در کنار یک دیگر چیده شده اند و برای یک هدف کار می کنند !
آیا می توانید حدس بزنید آن هدف چیست ؟
درست حدس زده اید ، این هدف ایجاد بهترین موسیقی و صدا برای نوازندگان ساز و دیگر افراد می باشد . 
حال در نظر داشته باشید که یک قطعه از ساز پیانو با مشکل مواجه شود ! قطعا در این صورت صدای ایجاد شده توسط ساز به زیبایی و رسایی قبل نخواهد بود . بنا براین نگه داری و حفاظت از پیانو سبب می شود که ساز شما در ایجاد صدای مطلوب با مشکل رو به رو نشود .  
شایان به ذکر است ، یکی از موضوعات بسیار مهم که در هنگام خرید و فروش پیانو موثر است ، سالم بودن ساز می باشد . در صورتی که ساز مشکل داشته باشد یا توانایی آن در نگه داری از کوک پیانو کم باشد ، آن گاه از ارزش مالی ساز بسیار کاسته خواهد شد . 


برای حفاظت و نگه داری از پیانو باید موارد زیر را رعایت کرد :
• کوک پیانو را به موقع انجام داد 
• سرویس دوره ایی ساز مانند رگلاژ پیانو را هر سال و به موقع انجام دهید 
• از جا به جایی پیانو بپرهیزید و سعی کنید که یک جای ثابت را برای ساز در نظر داشته باشید 
• اگر مجبور به جا به جا کردن ساز شدید ، حتما بعد از جا به جایی به کوک پیانو اقدام کنید 
• ساز خود را از پنجره ها ، درب های ورودی ، کانال کولر و ... دور نگه دارید 
• در کنار ساز خود از گیاهان ویژه ایی کع در کنترل رطوبت هوای محیط تأثیر دارند استفاده کنید مانند دیفن باخیا و ....
کوک پیانو یکی از امور کاملا تخصصی می باشد که باید به تکنسین های حرفه ایی و ماهر در این زمینه سپرده شود . کوک پیانو اگر به صورت کامل و صحیح انجام بگیرد ، نقش بسیار مهمی در حفظ طول عمر ساز شما خواهد داشت ، در غیر این صورت صدمات بسیار جدی به ساز شما وارد خواهد شد که غیر قابل جبران می باشد . 
علاوه بر آن که کوک پیانو باید به دست تکنسین های ماهر انجام گیرد ، آموزش پیانو نیز باید به دست اساتید حرفه ایی سپرده شود تا از علاقه هنر جویان نسبت به ساز کاسته نشود . 



ممکن است که با خود بگویید ، آیا امکان دارد که هنر جو پیانو ، علاقه خود را به ساز از دست دهد ؟ 



برای پاسخ به این سوال باید ذکر شود که بله !
ساز پیانو بسیار پیچیده است و آموزش پیانو و یادگیری آن به زمان و تمرین و ممارست فراوان نیاز دارد . آموزش پیانو نکات بسیاری دارد که اساتید حرفه ایی این ساز علاوه بر آن که این نکات را رعایت می کنند ، علاقه هنر جو را در طی آموزش پیانو دو چندان کرده  و ایشان در این زمینه یاری می کنند . 
پیانو کامل ترین ساز می باشد و از قرن 18 میلادی به عنوان پر طرف دار ترین ساز در میان مردم جا افتاده بود . برای آموزش پیانو به صورت حرفه ایی باید در ابتدا آموزش مقدماتی پیانو را فرا بگیرید و بتوانید نت ها را به صورت کامل بخوانید و بر روی ساز خود اجرا کنید ، این کار به تمرین و ممارست بسیار نیاز دارد و هم چنین برای آموزش پیانو به صورت حرفه ایی بهتر است که اساتید با تجربه در این زمینه را انتخاب کنید . 


قیمت پیانو و خرید آن : 


باید بیان شود که پیانو ها انواع مختلفی دارند که به صورت زیر می باشد : 



1. پیانو های آکوستیک 



که این پیانو ها به دو شکل زیر طراحی و ساخته می شوند : 
• پیانو های دیواری 
• پیانو های گرند


 



. پیانو های دیجیتال 



از لحاظ هزینه خرید ، قیمت پیانو های آکوستیک از پیانو های دیجیتال بالا تر می باشد ، به دلیل آن که قطعات به کار رفته در پیانو آکوستیک خاص می باشد و این قطعات مکانیکی بسیار ظریف هستند و با نظم و ترتیب به خصوصی در کنار یک دیگر چیده شده اند ، هم چنین بدنه یا فریم اصلی پیانو های آکوستیک ( اگر از برند های بسیار مناسب و معروف باشد ) از چوب آبنوس است و این موضوع در قیمت پیانو تأثیر بسزایی خواهد داشت . قیمت پیانو دیجیتال نسبت به انواع دیگر پیانو اقتصادی تر هستند اما پیانو دیجیتال بیشتر برای استفاده خانگی می باشد .



از برند های معروف پیانو می توان به موارد زیر اشاره داشت : 


• برند های معروف پیانو آکوستیک : 
1) استین وی و سانز – Steinway & Sons 
2) کاوایی – KAWAI 
3) بوسندورفر – Bösendorfer 
4) فازیولی – Fazioli 
5) ماسون و همیلن – Mason & Hamlin و ... 


• برند های معروف پیانو دیجیتال 
1) کاسیو – Casio 
2) کرگ – Korg 
3) کاوایی – KAWAI 
4) یاماها _ Yamaha و ... 



پیانو هایی که بسیار ارزان هستند ( قیمت پیانو نسبت به دیگر پیانو ها بسیار کم تر است ) معمولا از کیفیت مناسبی بهره نبرده اند و بیشتر آن ها از کشور مبدا چین ساخته شده است که قطعات آن کیفیت و کارایی لازم را ندارند ، این ساز ها معمولا در نگه داری کوک پیانو بسیار ضعیف عمل کرده و طول عمر بسیار کمی دارند ، حال ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که :


چگونه پیانو های اصلی را از پیانو های تقلبی تشخیص دهیم ؟


اگر قصد خرید هر پیانویی را داشته باشید ، بهتر است که در ابتدا با کارشناسان به تجربه و ماهر مشورت نمایید و خاطر نشان باشید که کارشناس پیانو شما را برای خرید یک پیانو با کیفیت و مناسب راهنمایی می کند . کارشناس های پیانو به صورت دقیق از قیمت پیانو و متریال ساخت آن ها آگاه هستند ، بنا بر این آن ها می توانند بهترین مشاور برای خرید یک ساز با کیفیت و مناسب باشند . 
بسیاری از افراد سود جو پیانو های بی کیفیت را به جای پیانو های برند به نوازندگان معرفی می کنند و با قیمت پیانو های اصلی به فروش می رسانند . لازم به ذکر می باشد که تشخیص این پیانو ها اصلا کار ساده و راحتی نیست . 


انتهای پیام/ر


انتهای پیام/

برچسب ها: پیانو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته