دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1399 - 14:37
هفته پژوهش در ایام کرونا/ 28 توسط دانشگاهیان و محققان در استان قم؛

۵ محصول پیشرفته رنگ و پرایمر تجاری‌سازی شد/ تولید مکمل بنزین

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قم از همکاری استادان و دانشجویان گروه شیمی این واحد دانشگاهی با پارک علم و فناوری استان قم در تجاری‌سازی ۵ محصول پیشرفته رنگ و پرایمر خبر داد. 
کد خبر : 548060
637424201802575656_lg.jpg

غلامرضا نجفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در قم درباره تجاری‌سازی پنج محصول پیشرفته رنگ‌ و پرایمر در استان قم اظهار کرد: با تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر ورود دانشگاهیان به عرصه صنعت و اقتصاد، گروه علمی تحقیقاتی و صنعتی متشکل از این‌جانب، سیدسعید و سیدمسعود امامیان از دانشجویان دکتری تخصصی شیمی آلی دانشگاه آزاد اسلامی قم تشکیل و با مشارکت اعضای تیم مجرب پارک علم و فناوری استان قم این پنج محصول را تجاری‌سازی کردیم.


تولید مکمل بنزین


وی با بیان اینکه تاکنون فعالیت‌های فناورانه متعددی انجام‌شده که تعدادی از آنها برای نخستین‌بار در کشور رخ داده از تولید مکمل بنزین به‌عنوان نخستین محصول تجاری‌سازی شده خبر داد و افزود: مکمل بنزین با هدف کاهش آلایندگی خودروهای بنزینی و اصلاح عملکرد موتور تولید و نتایج آزمون‌های آزمایشگاهی و میدانی حاکی از کیفیت بسیار بالای این محصول تولید شده که موجبات رضایتمندی صنعتگران جامعه هدف را فراهم کرده است.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قم از تولید رنگ پیشرفته ویژه الاستومرهای EVA و PVC به‌عنوان دومین محصول تجاری شده برشمرد و گفت: قم به‌عنوان قطب اصلی تولید کفش و صندل ماشینی در کشور شناخته می‌شود؛ بنابراین بهترین ایده برای تنوع بخشیدن به این محصولات تولید کفش و دمپایی‌های دو یا چند رنگ است.


نجفی با بیان اینکه سطوح پلاستیکی بسیار صاف هستند و رنگ مناسبی که نفوذ، پوشش و دوام خوبی داشته باشد در بازار موجود نیست، اضافه کرد: در تولید کفش و صندل با رنگ‌های متنوع وجود دارد که نیازمند سرمایه‌گذاری فراوانی برای طراحی چند قالب بوده و تولیدکنندگان این بخش را به فکر استفاده از رنگ پس از فرآیند تولید انداخته به‌طوری که به‌راحتی می‌توان محصولاتی تولید کرد.


فواید محصول تجاری‌سازی شده واحد قم در صنعت کفش


وی توضیح داد: دسترسی آسان مصرف‌کننده داخلی، جلوگیری از خروج ارز از کشور، تنوع رنگ بسیار بالا، قیمت مصرف‌کننده مناسب و دوام بسیار خوب در شرایط مختلف نور دما و عوامل شیمیایی از مزایای این محصول است که با درخواست تولیدکنندگان کفش و صندل و نیاز آنان به واردات از خارج متخصصان این شرکت را بر آن داشت تا برای تحقیق و سپس تولید این رنگ اقدام کنند.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قم از تولید پرایمر ویژه رنگ EVA به‌عنوان سومین محصول تجاری شده نام برد و با بیان اینکه اهمیت پرایمر رنگ EVA از رنگ بیشتر است، مطرح کرد: پرایمر رنگ EVA برای نخستین‌بار در کشور تولید شده و محصولی با کیفیت بسیار بالا و قابل رقابت با بهترین برندهای خارجی است.


نجفی تولید پرایمر چسب ویژه سطوح EVA را چهارمین محصول تجاری شده برشمرد و به آنا گفت: یکی از مهم‌ترین امور در تولید کفش‌های زیبا و بادوام، چسباندن رویه به زیره با چسباندن قطعات ناهمجنس در زیره مانند PVC به EVA و PVC به PU و موارد مشابه دیگر است که استفاده از چسب مستلزم حضور پرایمر بوده؛ بنابراین پرایمر چسب تولیدشده با کیفیتی عالی برای این منظور در اختیار صنعتگران قرار گرفته است.


وی درباره  پنجمین محصول تجاری‌سازی شده تیم تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی و پارک علم و فناوری استان قم تشریح کرد: در تولید کفش‌ها و صندل‌های با زیره PU چنانچه لازم باشد رویه با جنس PVC به زیره چسبانده شود، پرایمری قوی مورد نیاز است که باید قبل از چسباندن اعمال شود؛ بنابراین برای این مهم پرایمر چسب ویژه سطوح PU تولید شد.


به گزارش آنا، غلامرضا نجفی عضو هیئت علمی گروه شیمی و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قم در آیین تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری استان قم به‌عنوان فناور برتر انتخاب و از سوی بهرام سرمست استاندار قم مورد قدردانی قرار گرفت.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته