دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آذر 1394 - 13:08

قدردانی از دانشجویان نخبه و فعالان دانشجویی در واحد کرج

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با توجه به مکتب ۱۴۰۰ ساله اسلام تصریح کرد: دانشجویان باید در صحنه‌های اجتماعی و حتی سیاسی فعال و تاثیرگذار باشند.
کد خبر : 54798

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام امن الله فرید در مراسم قدردانی از دانشجویان نخبه و فعالان دانشجویی در واحد کرج که با حضور دکتر بهروز میرزا رئیس واحد کرج و جمعی از معاونان و روسای دانشکده‌های این دانشگاه برگزار شد، با بیان سخنانی در وظایف جوانان امروز به ویژه دانشجویان گفت: جوانان باید لحظه‌های زندگی خود را قدر بدانند و بشناسند.


وی با تاکید بر پیچیده بودن شرایط امروز جهان اظهار کرد: اگر ما راه‌های نفوذ دشمنان را نشناسیم نمی‌توانیم در مقابله با آن پیروز شویم و راه پیشگیری از نفوذ دشمنان را نخواهیم یافت و این فقط با شناخت و ادراک اولیای زندگی حاصل می‌شود.


فرید افزود: اگر تاریخ معاصر را نخوانیم و از آن آگاهی کسب نکنیم چگونه می‌توانیم نقش خود را در زندگی و جامعه درست ایفا کنیم؟


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد کرج با توجه به مهجور ماندن کتاب و کتابخوانی در جامعه گفت: اگر مقام معظم رهبری بر یادگیری علوم انسانی تاکید دارند به این دلیل است که شناخت تاریخ غرب مهم است و با این علم می‌توان مانع استعمار جامعه شد.


وی ادامه داد: علم بدون معنویت فایده‌ای ندارد و رافت و شفقت همه در معنویت تحقق پیدا می‌کند.


فرید در مراسم روز دانشجو این قشر را مورد خطاب قرار داد و گفت: بایدت به وحدت توجه داشته باشیم و از کسانی که قصد ضربه زدن به انسجام ما را دارند پرهیز کنیم.


وی تصریح کرد: اگر انقلاب اسلامی، ۸ سال دفاع مقدس و اتفاقات مختلف سیاسی و اجتماعی که در جامعه ما پیش آمد امروز به نتیجه رسیده است به دلیل موضع انفعال نبوده است بلکه به دلیل آرمانگرایی ما بوده و این‌‌ همان واقعیتی است که ما را به مقصد می‌رساند.


فرید ادامه داد: ما دنبال تکلیف هستیم نه نتیجه ولی باید همه ضعف‌ها و قوت‌ها را یکسان مورد توجه قرار داد تا بدانیم قبل از انقلاب چه جایگاهی داشتیم و اکنون در چه جایگاهی قرار داریم.


فرید: بدون علم و آگاهی نمی‌توانیم صنعت، اقتصاد و مدیریت را توسعه دهیم و از همه مهم‌تر استقلال است که دانشجویان باید با دانستن مسائل سیاسی و با شعور سیاسی بدون خط گرفتن از مسائل پیرامون و بصورت مستقل به تحلیل بپردازد

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان البرز همچنین توصیه‌هایی درباره کسب بصیرت و عدم تردید در اهداف به دانشجویان ارائه کرد و گفت: انسان بصیر وقتی مطلبی را می‌شنود به آن فکر می‌کند و این کار دانشجو در دانشگاه است که در میدان علمی به بحث و پرسش برای رسیدن به بالندگی و رشد بپردازد.


وی ادامه داد: کار دشمن ایجاد شک و تردید است و نباید در این دام گرفتار شویم و تردید کنیم.


فرید رسالت دانشگاهیان را تولید علم و نوآوری دانست و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری گفت: بدون علم و آگاهی نمی‌توانیم صنعت، اقتصاد و مدیریت را توسعه دهیم و از همه مهم‌تر استقلال است که دانشجویان باید با دانستن مسائل سیاسی و با شعور سیاسی بدون خط گرفتن از مسائل پیرامون و بصورت مستقل به تحلیل بپردازد.


فرید همچنین توجه به بحث قانون مداری و رعایت قانون را از واجبات حرکت‌های دانشجویی دانست و افزود: قشر دانشگاهی الگو‌ها و عصاره جامعه هستند و جامعه از آن‌ها تاثیر فراوانی می‌گیرد.


رئیس دانشکده حسابداری و مدیریت واحد کرج هم یکی از نکات مثبت روز دانشجو در واحد کرج را برگزاری مراسم بزرگداشت این روز به تفکیک در دانشکده‌های مختلف واحد کرج عنوان کرد و به دانشجویان توصیه کرد علاوه بر علم‌آموزی و کسب دانش به مطالعه در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی و مذهبی نیز بپردازند.


دکتر علی اوحدی گفت: بهتر است علاوه بر کسب اطلاعات اجتماعی به یادگیری قرآن به زبان انگلیسی نیز همت بگمارید تا در بیان مفاهیم آن به ویژه در مقابل بیگانگان نقش موثر و آگاهی دهنده داشته باشید.


حضور پرشور دانشجویان در انتخابات بسیار اثرگذار و تعیین کننده است


فرماندار کرج نیز در این مراسم با مروری کوتاه بر اربعین حسینی امسال گفت: هرچه حرکت دانشجویی داریم از حرکت امام و سالار شهیدان نشأت گرفته است و دیدیم که راهپیمایی اربعین حسینی امسال از سوی شیعیان با چه شکوهی برگزار شد و جهان و جهانیان سر تکریم و تعظیم فرود آوردند و با وجود تهدیدهای داعش، مراسم راهپیمایی و زیارت زائرین با امنیت و سلامت برگزار شد.


محمدتقی ایرانی افزود: با توجه به فضا و امکانات جغرافیایی و اجرایی مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج می‌تواند مرجع بزرگ‌ترین و قوی‌ترین مراسم مذهبی و فرهنگی شهر باشد.


فرماندار کرج با توجه به دومین نامه حضرت امام به جوانان غربی گفت: این نامه حرکتی مبتکرانه بود که راه گفتمان با غرب را باز کرد و اثرات و بازخوردهای مثبتی را به همراه داشت.


وی با تقسیم‌بندی محورهای سخنانش در سه محور دانشجو و انتظاراتی که از دانشجو می‌رود، حضور دانشجویان در عرصه‌های انتخاباتی و عملکرد دو ساله دولت به تشریح هر یک از این محور‌ها پرداخت.


ایرانی با بیان نقش تاثیرگذار دانشجو در جامعه گفت: آغاز حرکت دانشجویی در جامعه ایران را می‌توان از‌‌ همان روزهای کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ دانست و این مبارزات و جنبش‌های سیاسی و اجتماعی تا سال ۵۷ نیز همچنان ادامه داشت و به تسخیر لانه جاسوسی منجر شد.


وی این حرکت‌ها را زمینه‌ساز بیداری در بین کشورهای دیگر نیز دانست و بیداری اسلامی خاورمیانه و حتی آفریقا را از اثرات انقلاب اسلامی ایران بیان کرد.


فرماندار کرج به عنوان نماینده دولت در استان البرز با توجه به نقش و عملکرد دو ساله دولت در جامعه به اثراتی همچون کاهش تورم، آرامش و امنیت منطقه و کاهش تنش در روابط خارجی پرداخت و گفت: اختلافی که بین سران اسرائیل بوجود آمده و حتی رقابتی که بر سر ارتباط با ایران بین آمریکا و اروپا پیش آمده است نتیجه دیپلماسی و سیاست خارجی درست و آگاهانه دولت در این دو سال بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته