دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
طالبی در گفتگو با آنا:

سر سوزنی از پیشرفت را در استقلال ندیدم/ تیم فکری نیاز به نبوغ تاکتیکی دارد

مربی پیشین تیم استقلال گفت: مشکلی با دادن فرصت به محمود فکری ندارم اما سر سوزنی از پیشرفت و نبوغ تاکتیکی را در استقلال ندیدم.
کد خبر : 547855
)1.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم استقلال ششمین دیدارش در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال را امروز در مشهد مقابل شهر خودرو برگزار می‌کند و در صورت کسب پیروزی می‌تواند به صدر جدول صعود کن اما بازی‌های نه‌چندان دلچسب این تیم باعث شده تا هواداران امید اندکی به برتری تیمشان در خانه شهر خودرو داشته باشند.


شهر خودرو انگیزه دارد


ابراهیم طالبی در خصوص تقابل استقلال با شهر خودرو به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: بازی با تیمی که سرمربی آن سابقه چندین فصل حضور در استقلال را داشته بدون تردید برای آبی‌پوشان آسان نیست و محمود فکری باید برنامه مشخصی برای موفقیت تیمش داشته باشد تا برنده زمین را ترک کند. شهر خودرو تا اینجا تیم آماده‌ای نشان داده و از انگیزه کافی برای برتری مقابل استقلال برخوردار است.


استقلال با حساب و کتاب بازی نمی‌کند


وی با اشاره به اینکه شاخصه‌های لازم برای موفقیت استقلال در این فصل هنوز در تیم محمود فکری دیده نشده، عنوان کرد: هر تیمی که داعیه قهرمانی دارد و می‌خواهد در میان تیم‌های بالای جدول جایی داشته باشد باید با حساب و کتاب بازی کند. استقلال پس از شکست مقابل فولاد برابر ماشین‌سازی برنده شد و در مصاف با پیکان و صنعت نفت آبادان در شرایطی به تساوی رسید که استحقاق پیروزی نداشت.


سیر صعودی را در استقلال ندیدم


مربی پیشین تیم استقلال افزود: بسیاری بر این باور هستند که باید به سرمربی هر تیمی فرصت داد  تا بتواند ایده‌های مدنظرش را به مرور زمان اجرایی کند و من هم مشکلی با این موضوع در مورد تیم استقلال ندارم و معتقدم باید به محمود فکری فرصت کافی داد اما نکته مهم در این میان این است که سیر صعودی در بازی‌های استقلال دیده نمی‌شود و سر سوزنی از تاکتیک‌های مشخص و هدفمند برای فتح دروازه حریفان از تیم فکری ندیده‌ام که امیدی به تغییر روند حرکتی استقلال داشته باشم.


بازی‌های سخت آبی‌پوشان شروع شده است


وی ادامه داد: بی‌برنامگی در خطوط دفاع، میانی و حمله استقلال موج می‌زند و این در حالی است که بازی‌های سخت آبی‌ها آغاز شده و تیم از قرعه مناسبی که نصیبش شده بود اصلاً استفاده نکرد تا به روزهای سخت برسد. دیدار با شهر خودرو، ذوب‌آهن، پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان چهار بازی دشوار پیش روی محمود فکری و شاگردانش است که نمایش‌های اخیر آبی‌پوشان امید به موفقیت این تیم را به میزان زیادی کاهش داده است. 


هواداران استقلال فریب نخورند


طالبی خاطرنشان کرد: شرایط نامتعادل لیگ برتر باعث شده تا استقلال این شانس را داشته باشد که در صورت برتری مقابل شهر خودرو به صدر جدول صعود می‌کند و این موضوع نباید هواداران آبی‌پوش را فریب دهد که به آینده تیمشان دل ببندند. پرسپولیس دو بازی معوقه دارد و برتری مقابل شهر خودرو هم رقم نخورده است. استقلال در 5 بازی 8 امتیاز گرفته و سخت‌ترین دیدارش مقابل فولاد بود که بازنده از زمین خارج شد. البته که کیفیت لیگ به شکلی است که فاصله تیم‌ها با هم زیاد نیست و در هفته‌های ابتدایی هنوز مدعیان اصلی خرج خود را از دیگر تیم‌ها جدا نکرده‌اند.


بدترین استقلال را به فکری ندادند


وی با کنایه به محمود فکری که اعلام کرده بدترین استقلال را تحویل گرفته، تصریح کرد: سرمربی استقلال معتقد است هدایت تیمی را به او واگذار کرده‌اند که در شرایط نامساعدی قرار داشته است در حالی که اصلاً چنین موضوعی صحت ندارد. روزبه چشمی و علی کریمی نفرات شاخصی بودند که از استقلال جدا شدند اما به جای آنها مهدی مهدی‌پور، سید احمد موسوی، رشید مظاهری، محمد نادری، محمدحسین مرادمند و ... به تیم اضافه شدند و بازیکنان بسیار خوب فصل قبل هم حفظ شدند.


بازیکنان استقلال نباید سردرگم بازی کنند


مربی پیشین تیم استقلال افزود: بازیکنانی که محمود فکری در اختیار دارد توانایی شکست هر حریفی را دارند به شرط آنکه به آنها وظایفی مشخص و صحیح داد. وقتی بازیکنان شرح وظایف مدونی ندارند که در هر مسابقه با اجرای صحیح این برنامه‌ها برابر حریفان سردرگم نباشند بدون شک به پیروزی‌های متعددی دست خواهند یافت. تکالیف بازیکنان بر اساس سیستم تیم در هر بازی متفاوت است ولی اصلاً در استقلال تحت نظر فکری تاکتیک‌های متنوع برای رسیدن به دروازه حریفان دیده نشده است. اگر فکری ایده‌های نوینی برای مصاف با هر حریفی نداشته باشد تا پایان فصل هم که فرصت داشته باشد تغییری در روند حرکتی استقلال دیده نمی‌شود و تیم نهایتاً در لیگ برتر ماندگار می‌شود.


فکری دغدغه خاصی ندارد


وی در خصوص غیبت وریا غفوری و شیخ دیاباته مقابل شهر خودرو تأکید کرد: مصدومیت غفوری و دیاباته باعث شده تا استقلال بدون دو چهره شاخص خود به مصاف شاگردان مهدی رحمتی برود. در طول فصل مصدومیت و محرومیت باعث می‌شود تا در مسابقه‌های زیادی هیچ تیمی نتواند با 100 درصد توانش بازی کند اما سرمربیان با تدابیر مشخصی به دنبال کسب پیروزی هستند. بنابراین محمود فکری نباید دغدغه خاصی در مورد غیبت دو ستاره تیمش داشته باشد.


مشکل استقلال کمبود مهره نیست


طالبی تصریح کرد: مشکل استقلال کمبود بازیکن نیست و این تیم به اندازه کافی مهره دارد. در ماراتن 30 هفته‌ای لیگ برتر استقلال با نفرات زیادی که دارد به مشکلی از لحاظ کمبود بازیکن مواجه نیست و نیاز این تیم به سیستم‌های متعدد برای رسیدن به دروازه حریفان است. به جای غفوری، موسوی آماده بازی است و در غیاب دیاباته هم قایدی و مطهری توانایی گلزنی دارند. دیاباته مهاجمی سرزن است و در نبود او می‌توان شکل بازی را عوض کرد و در اشکال مختلف از روی زمین به دروازه شهر خودرو رسید.


با حلوا حلوا دهان شیرین نمی‌شود


وی افزود: مطهری و قایدی دوندگی زیادی دارند و باید به درستی تغذیه شوند. اگر برای آنها ایجاد موقعیت شود، بدون تردید توانایی گلزنی را خواهند داشت. تفاوت محمود فکری با آندره‌آ  استراماچونی این است که سرمربی ایتالیایی خواسته‌اش از هر بازی را می‌دانست و استراتژی مشخصی به شاگردانش می‌داد تا اجرا کنند اما فکری فاقد این توانایی نشان داده است. مشکل تیم او فقدان برنامه‌ریزی و نداشتن نبوغ تاکتیکی است و با حلوا حلوا دهان شیرین نمی‌شود. اگر سرمربی فعلی استقلال تفکراتی دارد که می‌تواند با آنها نتایج خوبی بگیرد نباید زمان را از دست بدهد و در غیر این صورت آبی‌پوشان نمی‌توانند در کورس قهرمانی باقی بمانند.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته