دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در آیین اختتامیه سوگواره عاشورایی مطرح شد؛

«سوگواره عاشورایی» ارزش گذاشتن به حب‌الحسین علیه‌السلام است

در آیین اختتامیه سوگواره عاشورایی گروه‌های برگزیده و نقش‌های برتر سوگواره در بخش تعزیه (پسران) و نمایش‌های مذهبی (دختران) همراه با بهترین‌های شبیه‌خوانی نوجوان مدارس شرق تهران در فرهنگسرای اخلاق معرفی شدند.
کد خبر : 54785

به گزارش گروه فرهنگی آنا،‌ به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اخلاق، در آیین اختتامیه سوگواره عاشورایی که در آستانه رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) روز گذشته (سه‌شنبه 17 آذرماه) در فرهنگسرای اخلاق با حضور مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رؤسای فرهنگسراها و ادارات، مسئولان ادارات آموزش و پرورش شرق تهران و مدیران مدارس برگزار شد، حجت‌الاسلام محمد برمایی در سخنانی برگزاری «سوگواره عاشورایی» را ارزش گذاشتن به مفهوم بسیار فاخری به نام امام‌حسین (ع) و اهل بیت علیهم‌السلام دانست.


وی ادامه داد: «قدر حُب امام حسین (ع) را بدانید که به شدت کارگشا است و در مسیر پیاده‌روی به کربلا، مسیرها و تمام لحظه‌ها را آقا ابا عبدالله‌الحسین (ع) هدایت می‌کنند.»


ملوک سیدآبادی مدیر فرهنگی هنری منطقه 14 و رئیس فرهنگسرای اخلاق در سخنانی ضمن قدردانی از مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در گزارشی برگزاری «سوگواره عاشورایی» را تعمیق شناخت نوجوانان از الگوهای دینی و نهادینه ساختن پیام‌های اخلاقی عاشورا عنوان کرد که در طول ماه محرم و صفر در مدارس متوسطه شرق تهران در دو بخش تعزیه (پسران) و نمایش مذهبی (دختران) برگزار شد.


دبیر سوگواره عاشورایی اظهار امیدواری کرد: «با پتانسیلی که امسال در مدارس متوسطه هم در حوزه تعزیه و هم در حوزه نمایش‌های مذهبی مشاهده شد، انشاءا... در سال آتی شاهد گسترش این سوگواره در تمام مناطق و مدارس شهر تهران باشیم.»


در ادامه 5 شبیه خوان برتر دانش‌آموز مدارس شرق تهران، تعزیه حضرت علی‌اکبر (ع) را اجرا کردند که بسیار مورد توجه حاضران قرار گرفت.


مجید خسروآبادی نماینده هیأت داوران در بخش تعزیه (پسران) و رستا رضوی نماینده هیأت داوران در بخش نمایش مذهبی (دختران) بیانیه‌های هیأت داوران را قرائت کردند که در این بیانیه‌ها، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان سوگواره توجه به استعدادهای درخشان بازیگری در نوجوانان مدارس را مورد تأکید قرار دادند و پیشنهاد دادند اردوهای دیدن تئاتر در برنامه‌های مدارس قرار گیرد.


پخش کلیپ تصویری مراحل اجرایی سوگواره عاشورایی در بخش‌های تعزیه (پسران) و نمایش مذهبی (دختران) مدارس متوسطه مناطق 8 ، 14 و 15 از دیگر بخش‌های این مراسم بود.


در پایان برنامه، لوح‌های تقدیر و جوایز 7 گروه برتر نمایش مذهبی (دختران) و سه گروه برگزیده تعزیه (پسران) همراه با برترین شبیه خوانان مدارس شرق پایتخت توسط مسئولان اهداء شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته