دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آذر 1399 - 14:24
مدیرکل صلح و امنیت بین‌المللی وزارت امور خارجه:

عاملان ترور شهید فخری‌زاده قطعاً در زمان مناسب بهای آن را خواهند پرداخت

مدیرکل صلح و امنیت بین‌المللی وزارت امور خارجه تاکید کرد: قطعا رژیم تروریستی که پشت جنایت ترور شهید فخری زاده قرار دارند، در زمان مناسب بهایش را خواهند پرداخت.
کد خبر : 547794
e2348680-6a44-4cc4-ae05-adeba66f6c59.jpeg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «رضا نجفی»، مدیرکل صلح و امنیت بین‌المللی وزارت امور خارجه به نمایندگی از کشورمان در نشست مقام‌های ارشد  کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا (سیکا) که روز گذشته (جمعه) به‌صورت ویدئوکنفرانس به ریاست قزاقستان برگرار شد، حضور یافت.


وی که با موضوع بازنگری وضعیت منطقه و به‌کارگیری تجربیات به‌دست آمده از مقابله با همه‌گیری کووید-19 با هدف توسعه و همکاری بیشتر میان کشورهای عضو برگزار شد، به قزاقستان برای تصدی ریاست برای سال‌های 2020 تا 2022 تبریک گفت و برای دبیرکل جدید سیکا آرزوی موفقیت کرد.


نماینده جمهوری اسلامی در نشست سیکا  همچنین با قدردانی از تلاش‌های کشورهای عضو در مقابله با چالش‌های پیش رو به موضوعات مهمی مانند مقابله با همه‌گیری کووید- 19 به‌عنوان بزرگترین بحران جهانی، اهمیت همکاری سازنده و مؤثر در این زمینه، مقابله با یک‌جانبه گرایی و تقویت چندجانبه گرایی پراخت.


نجفی بر لزوم اطمینان از دسترسی یکسان و عادلانه همه انسان‌ها به واکسن کووید-19 در سراسر جهان تأکید و به صراحت با تبعیت از هرگونه اقدامات غیرقانونی و مقابله با تأثیر مخرب اقدامات قهرآمیز یک‌جانبه‌گرایانه و تروریسم اقتصادی آمریکا بر مبارزه با همه‌گیری کووید-19 مخالفت کرد.


وی با بیان ترور شهید فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای کشورمان و محکومیت‌ این اقدام تروریستی از سوی اکثریت کشورهای عضو سیکا و نقش مهم این شهید در فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای و پزشکی، به‌ویژه تولید نخستین کیت ایرانی آزمایش سریع کووید-19 و نظارت بر ساخت واکسن این ویروس همه‌گیر، گفت: قطعا عاملان و آمران این جنایت که رژیم تروریستی پشت ترور شهید فخری‌زاده قرار دارد، در زمان مناسب بهایش را خواهند پرداخت.


وی آمادگی کامل کشورمان را برای همکاری مشترک با سایر کشورهای عضو سیکا برای تبادل تخصص و دانش در زمینه تمامی موضوعات مورد علاقه مشترک و متقابل، به‌ویژه درباره کووید-19 اعلام کرد.
 
نشست مقامات ارشد کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا (CICA) دو بار در سال با هدف تصمیم‌گیری درباره اجرای توافقنامه‌ها و تصمیمات اجلاس سران و نشست وزرا  با شرکت مقام‌های ارشد کشورهای عضو برگزار می‌شود.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته