دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیسی:

روز دانشجو، روز جلوگیری از نفوذ دشمن در جامعه است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نیکشهر از روز دانشجو به عنوان مظهر استکبارستیزی و جلوگیری از نفوذ دشمن در جامعه یاد کرد.
کد خبر : 54772

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، موسی رئیسی در مراسم روز دانشجو که با حضور تعدادی از روسای ادارات و مسئولان شهرستان و دانشجویان، با تبریک روز دانشجو به دانشجویان، به برخی از اتفاقات در دوران قبل از انقلاب پرداخت و گفت: دانشجویان چه در دوران انقلاب و چه در دوران قبل از انقلاب فعالیت‌های چشم‌گیری داشته‌اند.


وی افزود: دانشجویان این مرکز دانشگاهی نیز با توجه به وظیفه اصلی و ذاتی خود که همانا فعالیت جدی و جهادی در عرصه دانش و پژوهش است، هماهنگ با اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی در مقطع حساس کنونی در صحنه حاضر خواهند بود.


فرماندار نیکشهر نیز با تبریک روز دانشجو و ابراز خرسندی از برگزاری چنین مراسمی، با توجه به سخنان رئیس‌جمهوری مبنی بر اینکه دانشگاه باید جای نقد باشد، افزود: در فضای انتخابات شخصیت‌ها را هدف قرار ندهیم بلکه نقد به رویه‌ها و روش‌ها باشد.


صالحی: در شرایط کنونی و حساس امروز، دانشجویان باید با سرلوحه قرار دادن آرمان‌های اسلامی و ملیتی وظیفه دانش پژوهی، تعمق، نوآوری علمی و تلاش برای اعتلای اقتصادی و فرهنگی کشور را فراموش نکند و تلاششان را از روزهای قبل بیشتر کنند

صالحی افزود: دانشجو باید مسائل سیاسی و فرهنگی و... را بفهمد و درک کند و نباید سیاست‌زده شود. پیام ۱۶ آذر و نقش برجسته جنبش دانشجویی امروزه به حدی روشن است که دانشجویان ولایت‌مدار ایرانی با شناخت عمیق از سیاست‌های استعماری غرب و درک صحیح از شرایط دنیای امروز پس از حدود ۶۰ سال از آن واقعه تاریخی توانسته‌اند در سایه پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب و قله‌های رفیع علم و فناوری را یکی پس از دیگری فتح کند.


وی ۱۶ آذر را بازتاب اعتراض بر حق دانشجویان مسلمان ایران دانست و خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی و حساس امروز، دانشجویان باید با سرلوحه قرار دادن آرمان‌های اسلامی و ملیتی وظیفه دانش پژوهی، تعمق، نوآوری علمی و تلاش برای اعتلای اقتصادی و فرهنگی کشور را فراموش نکند و تلاش‌شان را از روزهای قبل بیشتر کنند.


فرمانده بسیج سپاه نیکشهر نیز از دانشجویان به عنوان بزرگ‌ترین نیروی انسانی هر کشور یاد کرد و گفت: دشمنان ایران اسلامی از پیشرفت‌هایمان در عرصه‌های مختلف هراسان هستند و به همین دلیل در هر کجا که شرایط را مهیا ببینند برای جلوگیری از پیشرفت‌مان سنگ‌اندازی می‌کنند.


سرهنگ علی ملایی افزود: دانشجو باید هوشیار باشد و رسالت همه ما این است که جریان‌ها را به خوبی بشناسیم تا مبادا در جبهه دشمن واقع شویم.


امام جمعه مرکز نیکشهر نیز از دانشجو به عنوان شجره طیبه یاد کرد و گفت: دانشجو باید آرمان‌گرا و مطالبه‌گر باشد.


حجت الاسلام علی لطفیان سرگزی یکی از سوالات کنکور روز قیامت را جوانی و اینکه جوانی خود را در چه راهی صرف کرده‌اید، دانست و خاطرنشان کرد: همه جوانان مقابل کشور و سربلندی آن مسئول هستند و باید با تلاش و تحصیل باعث سرافرازی ایران اسلامی شوند.


پرسش و پاسخ دانشجویان با سرپرست دانشگاه و مسابقه فرهنگی دانشجویی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.


در پایان مراسم هم از دانشجویان شاهد و ایثارگر و دانشجویان فعال در حوزه ورزشی و تشکل‌های دانشجویی و بسیج دانشجویی با اهدای لوح و جایزه قدردانی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته