دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آذر 1399 - 14:05
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران:

کیفیت هوای تهران امسال بدتر از سال گذشته نیست/روش سنجش آلایندگی در شهر تهران تغییر کرده است

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: نحوه محاسبه شاخص‌های سنجش کیفیت هوای تهران سختگیرانه‌تر شده وگرنه در صورتی‌که شاخص‌های پارسال و امسال را با یک روش واحد بسنجیم مشخص خواهد شد که کیفیت هوای تهران امسال بدتر از پارسال نیست.
کد خبر : 547704
image_news_95693.jpg

حسین شهیدزاده در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با میزان آلایندگی هوای تهران در مقایسه با سال گذشته اظهار کرد: نحوه محاسبه شاخص‌های سنجش کیفیت هوا امسال تغییر کرده و ملاک‌های سختگیرانه‌تری مورد توجه قرار گرفته است.


وی با بیان این‌که عنوان می‌شود با وجودی‌که امسال تعطیلی‌های بیشتری داشتیم ولی هوای آلوده‌تری نسبت به سال قبل داریم، گفت: اگر ما غلظت‌های امسال را با سال گذشته مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد که متوسط غلظت آلاینده‌های مورد سنجش، امسال پایین‌تر از مدت مشابه در سال گذشته بوده است هر چند که ممکن است از لحاظ تعداد روز سالم و ناسالم براساس شاخص‌های جدید با هم اختلاف داشته باشند.


مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: در صورتی‌که شاخص‌های پارسال و امسال را با یک روش واحد بسنجیم مشخص خواهد شد که کیفیت هوای تهران امسال بدتر از پارسال نیست و این طبیعی است چون فعالیت‌ها کاهش پیدا کرده است.


شهیدزاده در ادامه به مقایسه شاخص یکی از آلاینده‌های هوای شهر تهران در پاییز سال جاری و سال قبل پرداخت و گفت: پاییز سال 98 میانگین میزان ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون تا اوایل آذر ماه 35.54 میکروگرم بر مترمکعب بوده در حالی‌که در پاییز 99 میانگین غلظت ما 32.22 میکروگرم بر مترمکعب بوده است.


وی در ارتباط با مقایسه بیشینه غلظت آلاینده‌ها در دو سال اخیر نیز عنوان کرد: در پاییز 98 بیشینه غلظت 89.60 میکروگرم بر مترمکعب در حالی‌که امسال بالاترین میزان آن به 52.42 میکروگرم بر مترمکعب است.


مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ارتباط تغییر شاخص‌های سنجش کنترل کیفیت هوای تهران هم عنوان کرد: این تغییر براساس ابلاغ سازمان حفاظت محیط زیست صورت گرفته است و روش محاسبه را تغییر داده‌اند.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته