دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آذر 1394 - 12:07
در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود

ابعاد خرافات در عزاداری محرم بررسی شد

آسیب شناسی عزاداری محرم با موضوع "رفع خرافات در عزاداری" در کارگاهی سه‌روزه ویژه کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود بررسی و نقد شد.
کد خبر : 54762

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شاهرود، شرکت‌کنندگان در این دوره در بخش اول با فلسفه عزاداری، در بخش دوم با خرافات موجود در عزاداری، در بخش سوم با عوامل پدیدآورنده و اشاعه‌دهنده خرافات، در بخش چهارم با آسیب‌شناسی خرافات در عزاداری و در بخش پنجم و ششم به ترتیب با شاخص‌های عزاداری صحیح و نیز راهکارهایی برای انجام عزاداری صحیح توسط حجت الاسلام دکتر مدیحی از اساتید حوزه و دانشگاه آشنا شدند.


در این کارگاه 45 نفر از استادان و کارکنان شرکت داشتند و به مدت 16 ساعت با مباحث یادشده آشنا شدند. در پایان کلاس نیز به پرسش‌های آنان در زمینه های دینی و اعتقادی پاسخ داده شد.


در این دوره همچنین مباحثی چون احیاء نهضت امام حسین (ع)، خرافات در توصیف شخصیت ها و بیان حقایق ، دشمنان دانا ، خواص و عوام جامعه ، قشری گری و غفلت از باطن ، بی توجهی به طواغیت و ... مورد بررسی قرار گرفت.


کارگاه آسیب شناسی عزاداری محرم از سوی دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و در راستای ارتقای کارکنان این دانشگاه برگزار شد .


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته