دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مهم‌ترین مبارزه محمدعلی کلِی جلوی دوربین آنگ‌ لی

آنگ لی، کارگردان تایوانی برنده جوایز اسکار، گلدن گلوب، بفتا، شیر طلایی ونیز و خرس طلایی برلین مقطع مهمی از مسابقات مشت‌زنی محمد علی کلِی را جلوی دوربین می‌برد.
کد خبر : 54755

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، مسابقات مشت‌زنی محمد علی کلِی با جو فریزر در مانیل سال 1975 به صورت سه‌بعدی بازسازی می‌شود.


این فیلم را آنگ لی کارگردان مشهور تایوانی برنده برنده جایزه اسکار «کوهستان بروکبک» و «ببر خیزان، اژدهای پنهان» می‌سازد. به گزارش ورایتی، فیلم سه‌بعدی را که هنوز عنوانی برای آن تعیین نشده است، Studio 8 تولید می‌کند. فیلمنامه را پیتر مورگان نوشته است.


احتمالاً دیوید اویلوو بازیگر «سلما» در این فیلم نقش جو فریزر، رقیب مشهور و سرسخت محمد علی کلی را ایفا می‌کند اما هنوز مشخص نیست چه کسی در نقش کلی ظاهر می‌شود.


نقش کاسیوس کلی که بعد از مسلمان شدن نام محمد علی را انتخاب کرد، در فیلم سال 2001 مایکل مان با عنوان «علی» به ویل اسمیت سپرده شد که او (و همچنین جان وویت بازیگر نقش مکمل فیلم) را نامزد جایزه اسکار کرد.


در سومین و آخرین مسابقه میان دو قهرمان مشت‌زنی سنگین‌وزن که عنوان Thrilla in Manila را داشت و در سال 1975 در پایتخت فیلیپین برگزار شد و با پوشش وسیع رسانه‌ای توجه مردم را در سراسر دنیا به خود جلب کرد، محمد علی بعد از چهارده راند توانست جو فریزر را ناک اوت کند.


آنگ لی اخیراً فیلم «راه رفتن طولانی بین دو نیمه بیلی لین» را آماده نمایش کرده که اولین فیلم او بعد از «زندگی پای» برنده جایزه بهترین کارگردانی اسکار 2013 است. این کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده 62 ساله تایوانی با آثاری مانند «زندگی پای»، «کوهستان بروکبک» و «ببر خیزان، اژدهای پنهان» از جمله برنده دو جایزه اسکار، دو گلدن گلوب، دو شیر طلایی ونیز، دو خرس طلایی برلین و چهار بفتا شده است.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب