دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آذر 1394 - 11:59
رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد:

روابط عمومی یکی از بازوان توانمند اعمال مدیریت در هر مجموعه است

رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد با بیان اینکه روابط عمومی باید مجموعه را هدایت کند به سمتی که موضوعی برای تولید خبر وجود داشته باشد، سیاست‌های اصلی روابط عمومی را در سه بخش اطلاع‌رسانی قبل از اجرا، هماهنگی حین اجرا و گزارش‌های بعد از اجرا عنوان کرد.
کد خبر : 54753

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محمود مدرسی در دومین نشست رابطان روابط عمومی مجتمع‌های آموزشی و آموزشکده سما مشهد، با توجه به نقش پررنگ و مهم روابط عمومی در مدارس سما، گفت: روابط عمومی یکی از بازوان توانمند اعمال مدیریت در هر مجموعه است که اولا به رشد و توسعه کمک می‌کند و ثانیا کار‌ها را در مجموعه تسهیل می‌کند و تلاش‌هایی که در بخش‌های مختلف صورت می‌گیرد باید به‌موقع انعکاس پیدا کند و هماهنگی بین بخش‌های مختلف صورت گیرد تا مجموعه و این فرآیند که یک کار سازمان یافته تلقی می‌شود، ارزش خودش را پیدا کند.


رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد، با تاکید بر نقش روابط عمومی در تکمیل مراحل اجرای فعالیت‌ها در مدرسه و یا آموزشکده، تصریح کرد: اگر طرح یا برنامه خوبی طراحی شده باشد ولی به موقع به مخاطبان اطلاع رسانی نشود و یا در حین اجرا هماهنگی لازم بین بخش‌ها انجام نشود و یا بعد از اجرا، دستاورد‌ها منعکس نشود، کار در تمام مراحل عملا ابتر می‌ماند و اینجاست که روابط عمومی خود را نشان می‌دهد.


وی با بیان اینکه روابط عمومی یک شخص نیست، بلکه یک جریان است که در کل مجموعه، یک شخص متولی آن است، افزود: در هر برنامه‌ای مسئول روابط عمومی باید پیگیر باشد که اطلاع رسانی قبل از اجرای برنامه، هماهنگی حین اجرای برنامه و انعکاس اخبار بعد از اجرای برنامه به درستی انجام شود.
مدرسی بر برخورداری روابط عمومی از ابزارهای قوی از جمله ابزارهای فیزیکی و ابزارهای معنوی برای انجام کار تاکید کرد.


مدرسی: در هر برنامه‌ای مسئول روابط عمومی باید پیگیر باشد که اطلاع رسانی قبل از اجرای برنامه، هماهنگی حین اجرای برنامه و انعکاس اخبار بعد از اجرای برنامه به درستی انجام شود

مسئول روابط عمومی مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد نیز در این مراسم از اعلام رضایت روابط عمومی سازمان سما از عملکرد روابط عمومی سما مشهد و ارسال تقدیرنامه‌ای در این باره خبر داد و گفت: این نشان دهنده ارزیابی مثبت سازمان سما از عملکرد حوزه روابط عمومی سما مشهد است و این، انگیزه ما را برای ادامه فعالیت افزایش می‌دهد و در این‌باره حمایت‌های معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد و همچنین روابط عمومی سازمان سما را ارج می‌نهیم.


جواد دوست‌زاده به تشریح فعالیت‌های روابط عمومی سما مشهد در یک سال گذشته پرداخت و با بیان اینکه اکنون ارتباط بهتر و موثرتری از قبل با اغلب رسانه‌های خبری، ایجاد شده است، افزود: در سال گذشته بیش از ۱۵۰ عنوان خبر از سما مشهد در خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، ویژه نامه‌های خبری و سایت‌های خبری منتشر شد و گزارش‌های خبری متعددی از برنامه‌های سما مشهد از طریق بخش‌های خبری صدا و سیمای استان به اطلاع عموم مردم رسیده که اینها همه حکایت از ظرفیت بالای روابط عمومی سما مشهد دارد.


وی ابزارهای در اختیار روابط عمومی سما مشهد را برشمرد و گفت: سایت خبری روابط عمومی به آدرسprmshdiau. ac. ir که یکی از سامانه‌های پربازدید ماست، کانال خبری سما مشهد با آیدی m_samanews در تلگرام و سامانه پیامکی ازجمله ابزارهایی است که روابط عمومی در اختیار دارد.


دوست زاده آموزشکده از طریق اطلاع رسانی سیاست‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌هاست افزود: مسئول روابط عمومی حکم مشاور برای مدیر دارد و در اغلب جلسات بایستی حضور فعال داشته باشد و بخش‌های مختلف نیز از دادن اطلاعات به رابطان روابط عمومی دریغ نکنند.


در این جلسه همچنین هر یک از رابطان روابط عمومی، به بیان نکته‌‌نظر و مشکلات کاری خود پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب