دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جباری:

وزارت راه پاسخگوی غفلت‌های سازمان بنادر باشد

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: اخیراً در سازمان بنادر اتفاقاتی رخ داده که باید مشخص شود که ریشه این غفلت به‌رغم هزینه‌های کلانی که در حوزه شبکه در این سازمان شده، چیست و واقعاً ریشه این آسیب‌ها از کجا بوده است؟
کد خبر : 547501

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، احمد جباری عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون عمران مجلس، درباره عملکرد سازمان بنادر گفت: اخیراً در سازمان بنادر اتفاقاتی رخ داده که باید مشخص شود که ریشه این غفلت به‌رغم هزینه‌های کلانی که در حوزه شبکه در این سازمان شده، چیست و واقعاً ریشه این آسیب‌ها از کجا بوده است؟


وی با بیان اینکه برخی از نمایندگان در این زمینه طرح سؤالی را از وزیر راه و شهرسازی نیز به امضا رسانده‌اند، عنوان کرد: در مورد مدیریت این سازمان مهم و اثرگذار در اقتصاد دریامحور ابهامات متعددی از جمله در نحوه و نوع واگذاری‌ها در بنادر، نحوه هزینه‌کرد وجوه اداره شده سازمان و نحوه عملکرد هیئت عامل در زمینه‌های مختلف از جمله در حوزه اختیارات ماده 31 آیین‌نامه معاملات این سازمان که به نظر می‌رسد حفره سیاه اقتصادی آن بشمار می‌رود، مطرح است که باید در این زمینه پاسخگویی لازم صورت گیرد.


عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: ماده 31 آیین‌نامه معاملات سازمان بنادر بسترساز مفسده‌هایی است که باید در قالب طرح اصلاح قانون اداره سازمان بنادر نسبت به آن‌ها ورود کرده و آن‌ها را شفاف و رقابت‌پذیر کنیم، چرا که معنا ندارد آنچه از جیب مردم و بیت‌المال ساخته می‌شود، در شرایط غیررقابتی واگذار شود و نحوه هزینه‌کرد اعتبارات و ... در قالب آن غیرشفاف باشد.


جباری همچنین گفت: اطلاعاتی از برخی هزینه‌های غیرشفاف در سازمان بنادر از جمله در حوزه خریدهای خارجی و داخلی که بدون مزایده و مناقصه صورت گرفته نیز وجود دارد که باید در مورد آن‌ها نیز شفاف‌سازی صورت گیرد و حتی در صورت نیاز طرح تحقیق و تفحص از سازمان بنادر را نیز با مشورت دیگر نمایندگان به امضا می‌رسانیم تا امورات مهم‌ترین سازمان مرتبط با سواحل و دریاها در کشور و شبهات فراوانی که در آن‌ها وجود دارد، روشن شود.


وی ادامه داد: نوع واگذاری‌ها در بندر نفتی خلیج‌فارس و اپراتوری‌های بندر شهید رجایی مورد سؤالات متنوعی است و این در حالی است که با توجه به درآمدهای کلان ارزی بنادر، عملاً شاهد اثربخشی بنادر بر حوزه‌های پیرامونی آن‌ها نیستیم و حتی وضعیت راه‌های منتهی به این بندر مطلوب نیست و این در حالی است که انتظار داریم این اعتبارات در مسیر توسعه بنادر غرب و شرق استان هرمزگان هزینه شود.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته