دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

همکاری‌های اقتصادی ایران و رومانی گسترش می‌یابد

سفیر ایران در بخارست در نشستی با تجار ایرانی مقیم رومانی ضمن تشریح روند جاری تجارت کشورهای عضو اتحادیه اروپا با کشورمان، بر گسترش و ارتقای همکاری‌های تجاری بین ایران و رومانی تاکید کرد.
کد خبر : 54732

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، حمید معیر در این ملاقات که در سفارت کشورمان در بخارست انجام شد به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی و تجاری ایران و همچنین زمینه‌ها و فرصت‌های کار دو جانبه با رومانی در دوران پساتحریم اشاره کرد.


سفیر ایران در بخارست عنوان کرد: در دوران پساتحریم و پس از اجرای برجام، فعالیت‌های اقتصادی دوجانبه و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها به طور عمده بر محورهای تشویق سرمایه‌گذاران خارجی به سرمایه‌گذاری در داخل کشور، انتقال فناوری‌های نوین به داخل کشور و سرمایه‌گذاری مشترک داخلی و خارجی جهت تولید کالا با برندهای معروف و معتبر دنیا در ایران استوار است.


تاجران ایرانی مقیم رومانی نیز دراین ملاقات آمادگی خود را جهت ارتقای همکاری‌های اقتصادی رومانی با ایران اعلام کردند.


حاضران در این نشست با ابراز رضایت از رشد ١١٠ درصدی حجم مبادلات ایران و رومانی در ٩ ماه نخست سال ٢٠١٥ نسبت به مدت مشابه سال قبل، امکانات دو کشور را جهت ارتقای هر چه بیش‌تر این مبادلات در آینده و به ویژه بعد از اجرای کامل برجام مناسب دانسته و بر لزوم تلاش بیش‌تر تاجران ایرانی و رومانیایی در تحقق وضع مطلوب‌تر همکاری‌ها تاکید کردند.


گفتنی‌است، هیات اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران در اواسط آبان‌ماه امسال هنگامی که به ریاست مسعود خوانساری در رومانی بسر می‌برند با ساردین دیمیتیو، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع بخارست درباره توسعه همکاری‌های دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.


انتهای پیام/

برچسب ها: پساتحریم رومانی
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
جناب آقای دکتر فیروزی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴
۰
با سلام
همکاری‌های اقتصادی ایران و رومانی گسترش می‌یابد
هلدینگ شایسته