دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آذر 1399 - 16:14

دیدار مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا و کره جنوبی درباره کره شمالی

قائم‌مقام وزارت خارجه آمریکا در دیدار با همتای کره جنوبی در خصوص مسئله کره شمالی به بحث و گفت‌وگو نشت.
کد خبر : 547216
کره.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، «استفان به یگان» نفر دوم وزارت خارجه آمریکا در سفری به سئول پایتخت کره جنوبی با همتای خود دیدار کرد و قرار است با دیگر مقام‌های این کشور هم دیدار و درباره روابط دوجانبه و کره شمالی رایزنی کند.


مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه (امروز) اعلام کرد که بدون توجه به اینکه چه دولتی در آمریکا بر سر کار باشد، «اتحاد و اعتماد» بین دو کشور همچنان مستحکم باقی می‌ماند.


«استفان به یگان» قائم‌مقام وزارت خارجه آمریکا در دیدار امروز خود با «چوی جونگ-کُن» قائم‌مقام کره جنوبی در سئول این اظهارات را مطرح کرد.


نفر دوم وزارت خارجه آمریکا در این دیدار با همتای کره جنوبی خود درباره روابط دو کشور و مذاکرات برای خلع سلاح اتمی کره شمالی رایزنی کرد.


قائم‌مقام وزارت خارجه کره جنوبی خطاب به میهمان آمریکایی خود گفت، سئول و واشنگتن در دوره ریاست جمهوری «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی دستاوردهای مهمی در موضوع ایجاد صلح در شبه‌جزیره کره، همکاری برای مقابله با ویروس کرونا و جابه‌جایی تأسیسات ارتش آمریکا در کره جنوبی به دست آورده‌اند.


به یگان در سئول با «لی دو-هون» مذاکره‌کننده ارشد کره جنوبی در مذاکرات برای خلع سلاح اتمی کره شمالی هم دیدار کرد.


قائم‌مقام وزارت خارجه آمریکا قرار است در سفر به سئول با وزیر خارجه کره جنوبی و همچنین وزیر امور اتحاد دو کره این کشور دیدارهای جداگانه داشته باشد.


طبق گزارش رویترز، با توجه به شکست دونالد ترامپ از جو بایدن و مراسم تحلیف نامزد دموکرات در ماه ژانویه، سفر به یگان به سئول در مقام قائم‌مقام وزارت خارجه آمریکا احتمالاً آخرین سفر او در این مقام است.


به یگان کار خود در دولت ترامپ را به‌عنوان نماینده آمریکا در مذاکرات برای خلع سلاح اتمی کره شمالی آغاز کرد و سپس در دولت ترامپ به‌عنوان قائم‌مقام وزارت خارجه کارش را ادامه داده است.


نفر دوم وزارت خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرده که او آمادگی دارد با کره شمالی در هر زمانی رایزنی کند اما پیونگ‌یانگ تصریح کرده که تا زمانی که سیاست‌های خصمانه واشنگتن متوقف نشود، به میز مذاکرات برنمی‌گردد.


به‌رغم انجام سه دیدار دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و مذاکرات متعدد بین دو کشور طی چهار سال‌ اخیر، اختلافات درباره مسائل مربوط به خلع سلاح اتمی در شبه‌جزیره کره، تحریم‌ها و حضور نظامی واشنگتن در منطقه همچنان ادامه دارد.


انتهای پیام/4155/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته