دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آذر 1399 - 16:02

کاهش هزینه های ساختمان با بلوک سبک بتن آلوکا

بلوک سبک یا بلوک پوکه ای از مصالح نوین ساختمانی می باشد که در فرآیند بهینه سازی بلوک های سیمانی قدیمی پا به عرصه تولید گذاشته است.
کد خبر : 547204
111.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، بلوک سبک یا بلوک پوکه ای از مصالح نوین ساختمانی می باشد که در فرآیند بهینه سازی بلوک های سیمانی قدیمی پا به عرصه تولید گذاشته است. حدودا دو سالی است که تمامی مهندسین ساختمان، ساختمان سازها را به خرید این محصول جدید جهت دیوارچینی سفارش می کنند. بلوک سبک در واقع همان بلوک سیمانی است که با تغییر ترکیب مواد اولیه بهینه تر و مقاوم تر شده است. عدم شکستگی، عایق گرمایی و حرارتی بالا و سایر مواردی که در زیر ذکر میکنیم از دلایل اصلی کاهش هزینه های ساختمان با بلوک سبک است.


بلوک سبک چیست؟
 


بتن آلوکا تولید کننده بلوک سبک درجه یک


بلوک سبک از انواع بلوک سیمانی پیشرفته است که موارد مربوط به سبک سازی، مقاوم سازی و مقرون به صرفه بودن در تولید آن به طور کامل رعایت و اعمال شده است. ملات این نوع بلوک، ترکیب سیمان، آب به اضافه پوکه معدنی سفید است. در واقع افزودنی پوکه با اندازه معین راز سبک شدن این نوع بلوک سیمانی است. پوکه معدنی وزنی بسیار سبک دارد.


پوکه معدنی از مواد عالی معدنی استخراج شده از دامنه کوه های آتشفشانی نظیر دامنه های سهند در آذربایجان شرقی می باشد. در واقع آذربایجان شرقی قطب معادن تولید پوکه سفید است که در تولید بلوک سیمانی سبک به کار بسته می شود. به همین دلیل است که تولید و فروش انواع بلوک سبک در انحصار آذربایجان شرقی و شهر تبریز می باشد.


تفاوت بلوک سیمانی با بلوک های سبک
 


ترکیب ملات بلوک سیمانی قدیمی یا معمولی، سیمان، ماسه و آب است، به همین خاطر بلوک های قدیمی بیشتر با نام بلوک سیمانی سنگین یا بلوک سنگین شناخته می شوند. با پیشرفت علم، تجربه و تست کردن ترکیبات مربوط به ملات بلوک سیمانی، مهندسین دریافتند که افزودنی ماسه علاوه بر اینکه وزن بلوک را به شدت افزایش می دهد بلکه انسجام و مقاومت آن را نیز کاهش می دهد، پس باید یک افزودنیه جایگزین با قیمت و کیفیت مطلوبتر پیدا می کردند. نتیجه ای که طی تحقیقات و بررسی های طولانی مدت به آن رسیدند جایگزینیه پوکه معدنی به جای ماسه بود تا هم وزن بلوک را بطور چشمگیری کاهش دهند و هم انسجام آن را بهبود دهند. علاوه بر تمامی این موارد، بلوک های سبک با دستگاه های تمام اتوماتیک با حالت کاملا پرس تولید شده است، در حالیکه بلوک سیمانی با دستگاه های دستی قدیمی بدون هیچ فشاری تولید می گردد.


دلایل کاهش هزینه های ساختمان با بلوک سبک
 


حقیقتا بلوک پوکه ای سبک نه تنها تمامی عیب های بلوک سیمانی را رفع کرده، بلکه محاسن و برتری های مهمی را هم به این محصول مهم دیوارچینی افزوده است. و دغدغه تمامی ساختمان سازها را در استفاده از بلوک سیمانی به جای سفال و آجر رفع کرده است. در زیر لیست تمام برتری های مهم بلوک پوکه ای سبک نسبت به مصالح دیوارچینی قدیمی توسط گروه تولیدی بلوک سبک آلوکا برایتان گرد آوری شده است. با این لیست به راحتی متوجه خواهید شد که چرا بلوک سیمانی نوع سبک، هزینه های ساختمان ها را اینقدر کاهش داده است.



  • قیمت بلوک سبک اگر چه ظاهرا از بلوک سنگین اندکی گران تر است ولی زمان تحویل بار سر پروژه، قیمت تمام شده بلوک پوکه ای با احتساب هزینه ارسال و تعداد بلوک، نسبت به نوع سنگین به صرفه تر خواهد شد. همین امر به طور مستقیم، باعث کاهش هزینه های دیوارچینی ساختمان بصورت قابل توجهی شده است.

  • مقاومت و انسجام بلوک های سبک خیلی بیشتر از بلوک سیمانی است، در واقع بلوک سیمانی اصلا انسجام لازم برای ارسال به مناطق دور را ندارد. باید از ماسه شکسته در ملات بلوک سیمانی استفاده کرد تا بتوان آن را به شهر های دور نیز ارسال کرد اما قیمت ماسه شکسته بسیار زیاد است و اکثر تولید کنندگان از همان ماسه معمولی استفاده می کنند.

  • پرتی و شکستگی بلوک پوکه ای تقریبا به صفر نزدیک هست این ویژگی هم به لطف استفاده از پوکه و بافت منسجم حاصل از آن است.

  • بلوک پرسی سبک توسط دستگاه های تمام اتوماتیک و با پرس در قالب استاندارد تولید می شود و فرآیند خشک شدن آن در اتاق بخار و با عملیات خاص طی چند روز انجام می شود و مانند بلوک های قدیمی جلوی آفتاب خشک نمی شود. این فرآیند تولید و خشک شدن، باعث افزایش قابل توجه مقاومت و کیفیت بلوک های سبک شده است.

  • بلوک پوکه ای در انواع مختلف و ظاهری شکیل تر از بلوک های قدیمی تولید شده است.

  • بلوک سیمانی سبک عایق صوتی و گرمایی بسیار خوبی از خود نشان داده است و هزینه های مربوط به عایق کاری و گرمایش ساختمان را کم کرده است.

  • هزینه ارسال بلوک های سبک با توجه به میزان گنجایش آن در دستگاه های مختلف حمل بلوک، در سرپروژه خیلی مقرون به صرفه تر از سایر مصالح دیوارچینی قدیمی است.

  • سرعت و زمان دیوارچینی با این نوع بلوک جدید بسیار بهبود پیدا کرده و هر بنا یا کارگری به آسانی قادر به دیوارچینی در زمان کم است، پس با استفاده از بلوک های سبک پوکه ای، هزینه دستمزد کارگر و به مراتب آن هزینه ساختمان با کاهش تعداد روزهای کاری، کم شده است.


معرفی کارخانه تولید بلوک سبک بتن آلوکا
 



تولید بلوک های سبک بیشتر در انحصار تولید کنندگان آذربایجان شرقی به دلیل وجود معادن پوکه است، پس از طریق جستجوی گوگل با عبارات بلوک سبک تبریز و بلوکه پوکه ای تبریز به آسانی با کارخانه های معتبر تولید بلوک های سبک پوکه ای نظیر کارخانه بتن آلوکا به عنوان برترین برند تولید بلوک های سبک در تبریز آشنا خواهید شد.


انتهای پیام/ر


انتهای پیام/

برچسب ها: ساختمان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته