دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آذر 1394 - 10:26

فرمان «الهام علی‌اف» برای تسریع در تکمیل خط آهن آستارا - آستارا

الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان فرمان سرعت بخشیدن به کارهای تکمیل دالان حمل‌ونقل شمال _ جنوب برای اتصال آستارای جمهوری آذربایجان به آستارای ایران را صادر کرد.
کد خبر : 54717

به گزارش خبرنگار بین‌الملل آنا به نقل از شبکه تلویزیونی آذری «سی‌.بی.سی»، در این فرمان‌بر ضرورت انجام اقدامات تعویق‌ناپذیر جهت اتصال خطوط ریلی این کشور و جمهوری اسلامی ایران باهدف استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های ترانزیتی موجود در چارچوب تکمیل دالان حمل‌ونقل شمال – جنوب، تأکید شده است.


در فرمان رییس جمهوری آذربایجان آمده است: «با توجه به اهمیت مشارکت در اجرای دالان حمل‌ونقل شمال – جنوب وزارت امور خارجه به همراه وزارت اقتصاد و صنعت و شرکت راه‌آهن پیش‌نویس توافقنامه چارچوبی میان جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران درباره اتصال خطوط ریلی دو کشور و نیز پیش‌نویس توافقنامه میان جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران درباره تأمین مالی و ساخت پل ریلی بر روی رودخانه مرزی آستارا را با نهادهای مربوطه ایران هماهنگ و به رئیس‌جمهوری آذربایجان ارائه کنند.»


طبق این فرمان رئیس‌جمهوری آذربایجان، طراحی و ساخت بخش خط ریلی از ترمینال راه‌آهن شهرستان آستارای جمهوری آذربایجان تا مرز جمهوری اسلامی ایران و نیز ساخت پل ریلی بر روی رودخانه مرزی آستارا به شرکت راه‌آهن جمهوری آذربایجان واگذار می‌شود.


رئیس‌جمهوری آذربایجان با این فرمان از کمیته دولتی گمرک و نیروی مرزبانی این کشور خواستار فراهم شدن شرایط لازم ایجاد زیرساخت‌های مرزی برای ساخت پل ریلی بر روی رودخانه مرزی آستارا شد.


طرح تکمیل دالان شمال- جنوب - شامل حمل‌ونقل ترانزیتی محموله‌ها از اروپا و از طریق روسیه، جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران به خلیج‌فارس و بالعکس است.


اجرای این طرح موجب افزایش ظرفیت‌های ترانزیتی روسیه، جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته